ACTIVITATS

Setmana Mundial de l'Espai, del 4 al 10 d'octubre

Del 4 al 10 d’octubre es celebra la Setmana Mundial de l’Espai (World Space Week), una setmana plena d’esdeveniments sobre la ciència i la tecnologia de l’espai que es celebra a escoles, empreses aeroespacials, planetaris, museus, etc. S’organitzen més de 540 actes a tot el món.

Destaquem les activitats que es celebren amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunta- BarcelonaTECH, el Parc UPC i l’ESA, l’Agència Espacial Europea. La ESA va instal·lar la seva primera incubadora  Business Incubation Centre (BIC) al estat espanyol dins de l’edifici RDIT del Parc UPC, al Parc Mediterrani de la Tecnologia, Castelldefels:

10/10/2014 – 10:00-14:00: De Castelldefels a l’Espai: formació universitària, recerca i emprenedoria:

S‘oferiran presentacions sobre la recerca i l’activitat acadèmica en l’àmbit aeroespacial que es fa a l’EETAC (microgravetat, petits satèl·lits, etc.) i una xerrada sobre què cal fer per ser astronauta.  D’altra banda, relacionat amb el tema d’aquest any de la World Space Week, la navegació per satèl·lit “Guiding your way”, es podrà conèixer el fenòmen del Geocaching nascut als EEUU el 2001 i realitzar una cerca de tresors mitjançant un telèfon mòbil o GPS al propi campus.
Programa:
10:00 Presentació i visita a la incubadora d’empreses de l’Agència Espacial Europea, ESA-BIC, a càrrec de Jorge Fuentes, edifici REDIT. Presentació de HEMAV.

11:00 Presentacions i taula rodona, sala d’actes EETAC: Obertura de l’acte a càrrec del professor Josep Manuel Yúfera, delegat del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya al Campus del Baix Llobregat.

“La recerca i la formació postgraduada de l’espai a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)”

Jordi Berenguer, “Projecte CENSAT: L’espai més a l’abast amb els micro i nano satèl·lits”.
Jordi Gutierrez, “Aplicacions dels petits satèl·lits”
Anna García, “Projectes d’estudiants de l’EETAC amb l’ESA”
Joan Olmos, “Master’s degree in Geomatics and Navigation”
Ricard González, “Master in Aerospace Science and Technology”

“T’has plantejat mai ser astronauta? Vine a conèixer alguns dels requeriments”, Meritxell Gimeno, gerent de Draco Systems, candidata a astronauta de l’ESA al 2009.

Debat-taula rodona amb el públic assistent sobre els temes presentats. Moderadora: Adeline de Villardi de Montlaur.

Descans

12:30 “Del cel a la terra: el Geocaching o com buscar tresors amb un telèfon o GPS”, a càrrec de Francesc Comellas, sala d’actes EETAC.

– Visita al  túnel de vent i projectes de l’EETAC
– Fes Geocaching al nostre Campus!

On: Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT), UPC Campus Baix Llobregat, : 08860 Castelldefels

Bus gratuït (places limitades, inscripcions a: http://espai-parcupc.eventbrite.es )
9:30 -10:00 BCN (Museu Marítim) – Castelldefels (Campus UPC)
13:30-14:00 Castelldefels (Campus UPC)- Barcelona (Museu Marítim)