25/04/2012

Inaugurat l’edifici RDIT gestionat pel Parc UPC

Parc UPC ha inaugurat l’edifici RDIT, una nova infraestructura ubicada al Campus del Baix Llobregat, que ha rebut finançament del Ministeri de Ciència i Innovació i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Aquest edifici acull projectes de col·laboració universitat-empresa i companyies de base tecnològica.

La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) ha inaugurat l’edifici RDIT que pren el seu nom de les paraules descriptores de l’activitat per a la qual ha estat dissenyat: Recerca, Desenvolupament i Innovació Tecnològica. A l’acte hi han assistit el secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà; el regidor d’Universitats i adjunt d’Esports de l’Ajuntament de Castelldefels, Albert Sáenz; el rector de la UPC, Antoni Giró, i el delegat del rector al Parc UPC, Francesc Solé.

La instal·lació disposa de 4 plantes per a despatxos i laboratoris adaptables a les necessitats de les empreses i d’espais d’ús comú per fomentar la interrelació. El RDIT està a només 5 minuts de l’Aeroport del Prat i a 15 minuts de la ciutat de Barcelona i es troba situat en un entorn de docència, recerca i transferència: al costat de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aerospacial de Castelldefels (EETAC), l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), l’Institut de Geomàtica, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya i el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE).

Actualment tres empreses ja s’han ubicat a l’edifici: Alteraid S.L, creadora d’una xarxa de sensors per monitoritzar l’activitat de la gent gran que viu sola; On-Sun Systems, que comercialitza tecnologia fotovoltaica de concentració solar, i Technology Assistance BCNA 2010, S.L., que desenvolupa sistemes de sensors per a una àmplia gamma d’aplicacions.

Posem a disposició un dossier de premsa de la inauguració:
documento

També podeu veure el video: