31/03/2014

Parc UPC i altres entitats participen al Saló Internacional de l’Alimentació i Begudes 2014

El Parc UPC i entitats que tenen les seves oficines en espais de Parc UPC participen aquests dies al Saló Internacional de l’Alimentació i Begudes que té lloc a Fira de Barcelona del 31 de març al 3 d’abril.

logo de la feria Alimentaria Barcelona

Alimentaria és, segons els principals agents de la indústria alimentària, un dels salons d’Alimentació i Begudes més importants del món. Una fira de periodicitat biennal que es caracteritza per l’especialització de la seva oferta, el nivell d’innovació i d’internacionalització.

La totalitat de la indústria alimentària queda representada en les quinze àrees de producte i els sis pavellons que formen Alimentaria Barcelona:

• Hall 1 – Multiproducte: Saló de productes alimentaris diversos.
  • Hall 1 – Premium: Productors d’especialitats alimentàries de primera qualitat.
  • Hall 2 – Pavelló Internacional : Participacions agrupades d’origen internacional.
  • Hall 2 – Pavelló de les Autonomies: Participacions agrupades d’origen autonòmic.
  • Hall 2 – Alimentació Ecològica: Saló de l’alimentació ecològica.
  • Hall 2 – Expoconser: Saló de les conserves i semiconserves.
  • Hall 2 – Interpesca: Saló dels productes del mar , aqüicultura i piscifactoria.
  • Hall 3 – Intervin: Saló dels vins i espirituosos.
  • Hall 3 – Olivaria: Saló de l’oli d’oliva i olis vegetals.
  • Hall 4 – Interlact: Saló dels productes lactis i els seus derivats.
  • Hall 4 – Mundidulce: Saló dels dolços , galetes i confiteria.
  • Hall 5 – Intercarn: Saló dels productes carnis i derivats.
  • Hall 6 – Expobebidas: Saló de les aigües , begudes refrescants i cerveses.
  • Hall 6 – Restaurama: Saló de l’alimentació fora de la llar.
  • Hall 6 – Congelexpo: Saló dels productes congelats.

La fira disposa de diferents programes com ‘Food and Drink Business Meeting’, ‘Brokerage Event’, ‘European Business Meeting’, ‘The Consumer Goods Forum’ i ‘Hosted Buyers’ en què es duen a terme activitats com tallers, exposicions, degustacions, etc., que serveixen com a punt de trobada per a clients i expositors.

Parc UPC participa de manera activa en un de aquest esdeveniments, concretament en el Brokerage Event. Aquest programa, organitzat per ACCIÓ, agència catalana de suport a l’empresa, en cooperació amb l’Enterprise Europe Network, té com a objectiu ajudar a empreses Europees i centres de recerca a trobar partners tecnològics i comercials, així com a partners en R+D+i per a projectes col·laboratius en el marc del programa H2020. Aquest matchmaking té lloc a través de reunions cara a cara de 25 min. de durada. Les tres àrees de coneixement principals són:

• Tecnologies per a la indústria alimentària
  • Salut i nutrició
  • Qualitat i seguretat alimentària

La Fundació Miquel Agustí, que té les seves oficines a l’edifici Agròpolis de Parc UPC, també participarà en el Brokerage Event. Es tracta d’una entitat sense ànim de lucre creada per la Universitat Politècnica de Catalunta – BarcelonaTech, que té per objectiu principal recuperar varietats agrícoles tradicionals per consolidar l’activitat agrària i la preservació del territori. Treballen amb agricultors, productors i distribuïdors per diferenciar els productes locals i fer-los competitius a través del seu expertise en cultiu, anàlisi sensorial, quimiometria, procés ràpid de fenotip, i millora de processament d’aliments.

D’altra banda, l’empresa IRIS, que té les seves oficines en el pol de Castelldefels de Parc UPC, participa com a partner oficial de l’Alimentària HUB , l’espai dedicat a la innovació dins de la fira. A més, el dia 2 d’abril IRIS en una sessió juntament amb ORDESA, presentarà com les noves tecnologies poden ajudar a millorar el control i la seguretat alimentària, presentant en detall l’exemple de l’aplicació de tecnologia HSI de monitorització química en la indústria alimentària. La sessió, amb el títol “Control de la Qualitat i Seguretat Alimentària a la Indústria – PATBox Food concept per a innovació de processos” tindrà lloc el 2 d’abril a la Sala Àgora, de 17 a 18 h. IRIS és una empresa de R+D, enginyeria avançada i tecnologia, l’objectiu és crear tecnologies rendibles per a la indústria i la societat.

Així mateix, el Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnològica (DEAB) de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB) també tindrà presència a la fira a través de la participació del Clúster agro@limentari de la UPC a l’exposició fotogràfica organitzada per Triptolemos per presentar d’una manera didàctica la contribució de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació al desenvolupament del sector agroalimentari. Els grups de recerca que hi participen són: CCP, CNDS, CRESCA, GTAV, ICARUS, ISI, WNG, ALIMen i CIMNE.

plano_general Feria alimentaria