Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > La UPC desenvolupa un mètode per determinar la seguretat dels sostres dels edificis

La UPC ha signat un conveni amb el Centre Tècnic i de Cooperació per a la Rehabilitació d'Habitatges (CTR), Adigsa ,empresa pública de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona i el Gremi de Constructors d'Obres de Barcelona i Comarques per desenvolupar un mètode que permeti determinar la seguretat dels sostres unidireccionals.

30/03/1996
L'estat dels sostres existents al parc d'habitatges construïts a Catalunya entre els anys 50 i 60 ha fet necessari dur a terme investigacions per determinar les seves condicions de seguretat. El nou mètode experimental que està desenvolupant l'equip del Laboratori de Materials del Departament de Construccions Arquitectòniques II, sota la direcció del professor Joan Ramon Rosell, juntament amb els departaments d'Enginyeria de la Construcció i Enginyeria del Terreny, Minera i Cartogràfica, permet determinar la seguretat dels sostres unidireccionals que no presenten lesions; aquest mètode parteix de l'ús combinat de proves de càrrega dinàmiques i estàtiques. Això suposa un pas endavant per a la detecció d'edificacions amb aluminosi.

Després d'inspeccionar els sostres d'un edifici, la nova tècnica, dotada d'un suport informàtic, es basa en la realització de proves dinàmiques. A partir d'aquesta informació es determina l'homogeneïtzació dels sostres i, mitjançant proves de càrrega estàtiques no destructives, se'n valora la seguretat. Això permetrà estudiar i determinar amb un alt grau de fiabilitat l'estat d'integritat estructural dels sostres.

La nova tècnica d'assaig permet reduir el temps del procés de diagnosi i el seu cost econòmic, ja que aquesta prova es pot dur a terme en el mateix edifici, de manera que s'evita la destrucció o perforació d'una part del sostre per analitzar-la al laboratori. L'equip de treball de la UPC ja ha aplicat aquest mètode en un edifici del barri de la Pau de Barcelona, abans que s'enderroqués. Està previst realitzar l'estudi d'un conjunt de sostres en tres edificis més, que també s'hagin d'enderrocar. Amb vista al futur s'espera poder explotar la prova dinàmica sense proves estàtiques de referència, definir una tècnica per estudiar l'efectivitat dels reforços aplicats a sostres i preparar un banc de dades que simplificarà metodològiques futures i correccions.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
L'equip MotoSpirit de l'ETSEIAT de Terrassa. L’equip MotoSpirit de l’ETSEIAT aconsegueix, al circuit d’Alcañiz, la 5a posició a la III Competició Internacional MotoStudent Els vuit estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de ... [llegir +]
Els investigadors Jasmina Casals-Terré i Josep Farré-Lladós, del grup de recerca MicrotechLab del Campus de la UPC a Terrassa. Patenten un nou sistema per lubricar els aerogeneradors sense aturar-los Investigadors del grup de recerca MicrotechLab de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al ... [llegir +]
Logotip de la 5ena edició del Festival d'Arquitectura 48h Open House de Barcelona. L’ETSEIB participa al Festival 48h Open House BCN Dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 14 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech