Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > La UPC estudia l'aplicació d'un nou mètode de guiatge de vehicles per a l'àrea metropolitana de Barcelona

30/04/1996

El Departament d'Estadística i Investigació Operativa de la UPC, sota la direcció del professor Jaume Barceló, realitza un estudi de factibilitat per a l'aplicació, per primera vegada a Barcelona, d'un nou mètode de guiatge de vehicles, en el disseny del qual ha participat aquest departament. El mètode es basa en un sistema de comunicació entre un centre d'informació de trànsit (TIC) i un equipament instal·lat als vehicles.

L'estudi determinarà les condicions per aplicar el nou sistema a l'àrea metropolitana de Barcelona: les seves limitacions tècniques, la inversió que cal fer i com s'ha d'aplicar. Un computador i uns sensors col·locats a les rodes del vehicle envien al TIC la informació sobre la velocitat i el temps mitjà utilitzats per anar d'un punt a l'altre. Així, el sistema permet al TIC poder fer estimacions sobre el trànsit en una àrea geogràfica determinada i indicar al conductor l'itinerari més adient segons la destinació. Aquest sistema pot tenir altres aplicacions, com ara en flotes de vehicles privades (de repartiment d'empreses o de seguretat d'entitats bancàries) i públiques (bombers i ambulàncies). En aquests casos, a més de saber com arribar a un destí determinat de la forma més ràpida l'objectiu de l'estudi és controlar en quin punt està cada vehicle en qualsevol moment.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Torna la Setmana Cultural del Campus de la UPC a Terrassa La presentació de la nergètica del Campus i el primer concurs de vídeos curts sobre estalvi ... [llegir +]
D’esquerra a dreta: Jaume Mora, director científic d’Oncohematologia de l’Hospital Sant Joan de Déu; Joan Bertran, CEO de Cebiotex; Lucas Krauel, cirurgià de l’Hospital Sant Joan de Déu, assessor científic i soci de Cebiotex, i José Antonio Tornero, investigador de la UPC i director tecnològic de Cebiotex. Investigadors de l'InnotexCenter/INTEXTER i de Sant Joan de Déu creen un teixit de nanofibres per al tractament local del càncer Amb aquest teixit, que es pot impregnar de fàrmacs antitumorals, els cirurgians poden recobrir la ... [llegir +]
El piano del concurs internacional de música Maria Canals instal·lat a la plaça Campus de Terrassa. El Maria Canals porta cua... a Terrassa La plaça del Campus de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’ha omplert ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)