Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > La UPC estudia l'aplicació d'un nou mètode de guiatge de vehicles per a l'àrea metropolitana de Barcelona

30/04/1996

El Departament d'Estadística i Investigació Operativa de la UPC, sota la direcció del professor Jaume Barceló, realitza un estudi de factibilitat per a l'aplicació, per primera vegada a Barcelona, d'un nou mètode de guiatge de vehicles, en el disseny del qual ha participat aquest departament. El mètode es basa en un sistema de comunicació entre un centre d'informació de trànsit (TIC) i un equipament instal·lat als vehicles.

L'estudi determinarà les condicions per aplicar el nou sistema a l'àrea metropolitana de Barcelona: les seves limitacions tècniques, la inversió que cal fer i com s'ha d'aplicar. Un computador i uns sensors col·locats a les rodes del vehicle envien al TIC la informació sobre la velocitat i el temps mitjà utilitzats per anar d'un punt a l'altre. Així, el sistema permet al TIC poder fer estimacions sobre el trànsit en una àrea geogràfica determinada i indicar al conductor l'itinerari més adient segons la destinació. Aquest sistema pot tenir altres aplicacions, com ara en flotes de vehicles privades (de repartiment d'empreses o de seguretat d'entitats bancàries) i públiques (bombers i ambulàncies). En aquests casos, a més de saber com arribar a un destí determinat de la forma més ràpida l'objectiu de l'estudi és controlar en quin punt està cada vehicle en qualsevol moment.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, per primera vegada a la classificació general del rànquing de Xangai La UPC entra a formar part, per primer cop, de la classificació general de l’Academic Ranking of ... [llegir +]
El 23 de setembre, el fundador de La Fageda inaugurarà el curs acadèmic 2014-2015 El 23 de setembre, a les 11.30 hores, a l’auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, tindrà lloc ... [llegir +]
Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una nova ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech