Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > La UPC estudia l'aplicació d'un nou mètode de guiatge de vehicles per a l'àrea metropolitana de Barcelona

30/04/1996

El Departament d'Estadística i Investigació Operativa de la UPC, sota la direcció del professor Jaume Barceló, realitza un estudi de factibilitat per a l'aplicació, per primera vegada a Barcelona, d'un nou mètode de guiatge de vehicles, en el disseny del qual ha participat aquest departament. El mètode es basa en un sistema de comunicació entre un centre d'informació de trànsit (TIC) i un equipament instal·lat als vehicles.

L'estudi determinarà les condicions per aplicar el nou sistema a l'àrea metropolitana de Barcelona: les seves limitacions tècniques, la inversió que cal fer i com s'ha d'aplicar. Un computador i uns sensors col·locats a les rodes del vehicle envien al TIC la informació sobre la velocitat i el temps mitjà utilitzats per anar d'un punt a l'altre. Així, el sistema permet al TIC poder fer estimacions sobre el trànsit en una àrea geogràfica determinada i indicar al conductor l'itinerari més adient segons la destinació. Aquest sistema pot tenir altres aplicacions, com ara en flotes de vehicles privades (de repartiment d'empreses o de seguretat d'entitats bancàries) i públiques (bombers i ambulàncies). En aquests casos, a més de saber com arribar a un destí determinat de la forma més ràpida l'objectiu de l'estudi és controlar en quin punt està cada vehicle en qualsevol moment.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC i el SENAI signen un conveni de col·laboració científica i tecnològica La UPC i el Servei Nacional d’Aprenentatge Industrial de Brasil (SENAI) han signat un acord marc ... [llegir +]
Joan Gispets. Joan Gispets, elegit nou degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa El professor Joan Gispets ha estat elegit nou degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de ... [llegir +]
Simulació de la temperatura i la humitat de l'aire a les 15 hores del 27 d'agost del 2010 en un tall vertical sobre Barcelona (Collserola a l'esquerra, i el mar a la dreta) Investigadors de la UPC i la UB proposen una denominació científica per als fenòmens de pujada sobtada i breu de la temperatura Els investigadors Jordi Mazon i David Pino, de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech