Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > La UPC estudia l'aplicació d'un nou mètode de guiatge de vehicles per a l'àrea metropolitana de Barcelona

29/04/1996

El Departament d'Estadística i Investigació Operativa de la UPC, sota la direcció del professor Jaume Barceló, realitza un estudi de factibilitat per a l'aplicació, per primera vegada a Barcelona, d'un nou mètode de guiatge de vehicles, en el disseny del qual ha participat aquest departament. El mètode es basa en un sistema de comunicació entre un centre d'informació de trànsit (TIC) i un equipament instal·lat als vehicles.

L'estudi determinarà les condicions per aplicar el nou sistema a l'àrea metropolitana de Barcelona: les seves limitacions tècniques, la inversió que cal fer i com s'ha d'aplicar. Un computador i uns sensors col·locats a les rodes del vehicle envien al TIC la informació sobre la velocitat i el temps mitjà utilitzats per anar d'un punt a l'altre. Així, el sistema permet al TIC poder fer estimacions sobre el trànsit en una àrea geogràfica determinada i indicar al conductor l'itinerari més adient segons la destinació. Aquest sistema pot tenir altres aplicacions, com ara en flotes de vehicles privades (de repartiment d'empreses o de seguretat d'entitats bancàries) i públiques (bombers i ambulàncies). En aquests casos, a més de saber com arribar a un destí determinat de la forma més ràpida l'objectiu de l'estudi és controlar en quin punt està cada vehicle en qualsevol moment.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El BKC rep la màxima qualificació final en l’avaluació del Ministeri d’Educació El Barcelona Knowledge Campus (BKC) ha rebut la màxima qualificació en l'avaluació del Ministeri ... [llegir +]
El Consell de Govern s'ha reunit el 18 de desembre El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s'ha reunit el 18 de ... [llegir +]
El Claustre Universitari aprova la reestructuració dels departaments de la UPC El Claustre Universitari de la UPC, reunit en sessió ordinària el 16 de desembre, ha acordat ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)