Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2004 > Campanya per la reforma de Nacions Unides i d’altres institucions internacionals

Aquest divendres, 17 de desembre, s’ha presentat la “Campanya mundial per a una profunda reforma del Sistema d’Institucions Internacionals” impulsada pel Fòrum Mundial de Xarxes de la Societat Civil - UBUNTU a l’Edifici Nexus II del Campus Nord de Barcelona. A l’acte han assistit l’exdirector de la UNESCO, Federico Mayor Zaragoza, el cantant Lluís Llach i el professor Arcadi Oliveres fent d’altaveu de la societat civil i expressant el seu recolzament tot presentant els diferents sistemes de recollida de recolzaments a la campanya.

30/12/2004

La campanya ha convidat a tots els ciutadans del món a participar mostrant el seu recolzament a la Reforma de les Nacions Unides i d’altres Institucions Internacionals per tal de fer un altre món possible. Així, ha oferit diferents sistemes de recollida dels recolzaments, des dels SMS, la web o l’email, fins al clàssic full de paper. Tots els recolzaments obtinguts s’han fet arribar al Secretari General de Nacions Unides per demostrar que l’opinió pública mundial desitja una governabilitat democràtica de la globalització i un nou i renovat multilateralisme.

Un informe per part d’un panel encarregat pel secretari general de NU ha posat el tema en el centre d’atenció de l’arena mundial. La campanya ha recollit les diferents propostes dins de la diversa societat civil mundial i està preparada per poder participar en el debat. Durant el proper Fòrum Social Mundial (FSM) a Porto Alegre, el gener del 2005, aquest tema serà un dels principals eixos de treball. El Fòrum UBUNTU com a membre del Consell Internacional del FSM, co-organitzarà panels i seminaris que contribuiran a marcar el ritme dels esdeveniments per la resta de l’any.

La campanya que s’ha presentat pretén unificar esforços d’organitzacions internacionals no governamentals, personalitats i intel•lectuals per demanar l’inici d’un procés de la reforma de l’actual sistema d’institucions internacionals, com l’ONU, el FMI, l’OMC o el Banc Mundial, per construir un veritable sistema democràtic capaç de donar resposta als problemes de la humanitat. La iniciativa està recolzada per personalitats com els premis Nobels de la Pau Rigoberta Menchú, Adolfo Pérez Esquivel o José Ramos-Horta, escriptors com Noam Chomsky, Jeremy Rijkim o Nawal Elssadani; i més de 200 organitzacions internacionals.

La Campanya es va imaginar a Barcelona l’any 2002 dins de la 2a plenària del Fòrum Mundial de Xarxes de la Societat Civil – UBUNTU . Després d’un intens procés de treball col·lectiu de desenvolupament de diferents escenaris de propostes de reforma, la 3a Plenària celebrada el passat mes de setembre al Parlament de Catalunya va marcar un pla d’acció arreu del món pel llançament de la Campanya Mundial per a una profunda Reforma del Sistema d’Institucions Internacionals.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Els guardonats de la Festibity La Festibity reconeix la tasca de Xavier Trias en el sector de les noves tecnologies amb una menció honorífica Ahir les instal·lacions del FC Barcelona van acollir, el 28 de maig al vestre, la 13a edició de ... [llegir +]
Imatge del cartell que anuncia la jornada ‘Smart talent, smart projects. El valor dels equips multidisciplinaris’, tema central de la 4a Jornada UPC Alumni El proper dimecres, 3 de juny, tindrà lloc, a la sala d’actes de l'Escola Tècnica Superior ... [llegir +]
Mapa de deformació co-sísmica del terratrèmol del Nepal (25 d’abril de 2015) superposat a una imatge de Google Earth. L’estrella vermella indica la posició de l’epicentre del terratrèmol El terratrèmol del Nepal causa una deformació del terreny de gairebé 1.1 metres, segons un estudi del CTTC Investigadors del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), vinculat a la ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)