Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > Assessorament a universitats d’Àsia i d’Europa de l’Est sobre com implantar programes de doctorat en sostenibilitat

La visita s’emmarca dins el projecte de la Unió Europea CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology)

Representants de diferents universitats asiàtiques i d’Europa de l’Est van visitar la UPC per tal d’aprendre a desenvolupar estudis de doctorat en els centres dels quals provenen. La UPC és l’única universitat a Espanya que participa en el projecte CREDO, creat per la Unió Europea per promoure la modernització de l’ensenyament superior en països limítrofs a Europa per tal que siguin equiparables al Pla de Bolonya.

23/11/2011
Des del dia 21 i fins el 25 de novembre, representants de diferents universitats de Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan van visitar la Universitat  i van prendre el programa de doctorat de la UPC com a model d’estudis de tercer cicle a Espanya. I és que la UPC és l’única universitat de l’Estat que participa en aquesta iniciativa de cooperació en la docència, que s’emmarca dins el projecte CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology).

CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology) té per objectiu millorar, a través d’estudis de tercer cicle, la competència en l’educació, la recerca, la innovació així com l’aprofitament del coneixement en les energies renovables i la tecnologia mediambiental, en els països limítrofs europeus.

Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan són països que necessiten desenvolupar sistemes energètics més sostenibles i comparteixen el problema d'una disminució del nombre d'estudiantat de doctorat i un envelliment dels investigadors i investigadores i del professorat universitari. CREDO dóna suport a aquests països amb la col·laboració d’universitats i institucions europees: la KTH-Royal Institute of Technology (Suècia), la Tallin University of Technology (Estonia), la TU Delft (Holanda) i la
Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC).

CREDO a la UPC
Durant tota la setmana, els representants de les universitats visitants van participar en conferències, workshops i presentacions que van tenir lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), que va ser la seu de les activitats en la Universitat. La jornada de dimecres, la comitiva va visitar les instal·lacions del Laboratori de construcció sostenible de l’ETSAV, Living LAB LOW3, entre d’altres emplaçaments del Campus de la UPC a Sant Cugat del Vallés.

Dijous 24, al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, van tenir lloc diferents sessions de coordinació del projecte, així com la planificació de les accions del proper any. La visita, que va estar coordinada per sostdirector de relacions internacionals i sostenibilitat de l’EPSEVG i membre del grup de recerca Sostenibilitat, Technologia i Humanisme de la UPC, Jordi Segalàs, va finalitzar divendres 25 de novembre al Campus Nord de la UPC, a Barcelona. Durant tot el matí, els participants del projecte CREDO van assistir a la jornada "L'estat de la recerca en educació per a la sostenibilitat a Catalunya" de la Xarxa de recerca en educació per a la sostenibilitat a l’ l’edifici Vèrtex del Campus Nord. Acte seguit, a les 14h, va tneir lloc l’acte de cloenda en el mateix emplaçament.

Programa Tempus
El projecte CREDO, que es va iniciar l’octubre de l’any passat i finalitzarà l’octubre de 2013, s’emmarca en el programa Tempus de la Unió Europea. Tempus promou la modernització de l’ensenyament superior en els països associats de Europa de l’Est, Àsia central, els Balcans i la regió mediterrània.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
L'investigador de la UPC, Daniel Montesinos, al laboratori de teknoCEA. TeknoCEA, xarxes elèctriques més intel·ligents El nou projecte empresarial ofereix sistemes i serveis electrònics de potència a mida de ... [llegir +]
El professor i investigador, Cecilio Angulo, explica com dissenyaran el sistema que proporcionarà més autonomia  a les persones amb discapacitat intel·lectual La UPC participa en el projecte 'Follow me', per robotitzar cadires de rodes Investigadors de la UPC i La Salle Campus Barcelona–URL desenvoluparan tecnologia que permetrà ... [llegir +]
Oberta la convocatòria per sol·licitar la beca Equitat per al curs 2014-2015 La convocatòria d’aquest any de les beques Equitat de la Generalitat de Catalunya per al curs ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech