Esteu aquí: Inici > Més notícies > El 24 d'octubre, eleccions a rector o rectora

Publicat el cens electoral definitiu a la Seu Electoral Electrònica i inici de presentació de candidatures

El 24 d'octubre, eleccions a rector o rectora

El 25 de setembre s’ha iniciat a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) el període de presentació de les candidatures per a les eleccions a rector o rectora de la Universitat, que tindran lloc el proper 24 d’octubre, de 10 a 18 hores. El rector, Antoni Giró, les va convocar el 13 de setembre.

25/09/2013
La UPC ha iniciat el període de presentació de candidatures per a les eleccions a rector o rectora de la Universitat. El rector de la UPC, Antoni Giró, va informar, el 13 de setembre, de la convocatòria anticipada d’eleccions a rector o rectora, tal com havia anunciat durant el Consell de Govern reunit el 19 de juliol passat. El cens electoral definitiu s’ha publicat a la Seu Electoral Electrònica

Les dates destacades del calendari d’eleccions són les següents:

• Període de presentació de reclamacions contra el cens electoral provisional: del 16 al 20 de setembre (fins a les 12 hores).
• Publicació del cens electoral definitiu: 25 de setembre.
• Període de presentació de les candidatures: del 25 de setembre a l’1 d’octubre (fins a les 12 hores).
• Proclamació provisional de les candidatures: l’1 d’octubre.
• Reclamacions contra les candidatures provisionals: de l’1 al 7 d’octubre (fins les 12 hores)
• Proclamació definitiva de les candidatures: el 8 d’octubre.
• Campanya electoral: del 9 al 22 d’octubre.
• Vot anticipat: del 10 al 23 d’octubre.
• Jornada de votacions: 24 d’octubre, de 10 a 18 hores.
• Proclamació provisional de rector o rectora i inici del període de reclamacions: 25 d’octubre.
• Proclamació definitiva de rector o rectora: 29 d’octubre.

El procediment ordinari d’elecció del rector a la UPC està regulada per l’article 69 dels Estatuts de la UPC.

Elecció del rector o rectora a la UPC. El rector o rectora és elegit per la comunitat universitària mitjançant una elecció directa i per sufragi universal lliure i secret, entre catedràtics i catedràtiques d'universitat que estan en actiu i que presten serveis a la Universitat Politècnica de Catalunya. El rector o rectora és nomenat pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

A l'efecte de l’elecció, la comunitat universitària es considera dividida en els quatre sectors següents:
a) Professorat doctor amb vinculació permanent a la Universitat.
b) Personal docent i investigador, excloent-ne el corresponent al sector a).
c) Estudiants i estudiantes de grau i màster universitari.
d) Personal d'administració i serveis.

La ponderació dels quatre sectors esmentats és igual, respectivament, al 51, 14, 24 i 11 %.

Es proclama rector o rectora, en primera volta, el candidat o candidata que aconsegueix el suport proporcional de més de la meitat dels vots a candidatures emesos vàlidament, una vegada fetes i aplicades les ponderacions. Si cap candidat o candidata no l'assoleix, cal fer una segona volta, a la qual només poden concórrer les dues persones que han rebut més suport en la primera volta, tenint en compte les ponderacions esmentades. En la segona volta es proclama el candidat o candidata que obté la majoria simple de vots, tenint en compte aquestes mateixes ponderacions. En cas d'empat, s'ha de fer una nova votació.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Imatge de tots els premiats amb els representants de les diferents entitats col·laboradores El projecte ‘Finboot Tech’, d'un estudiant de doctorat a l'ICFO, guanya el concurs Emprèn UPC-Yuzz La sisena edició del concurs Emprèn UPC-Yuzz ha comptat enguany amb més de 50 propostes ... [llegir +]
Seu de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), on s’ha presentat el nou grau en Enginyeria d’Automoció La UPC impartirà un nou grau en Enginyeria d’Automoció, a partir del curs 2017-2018 Dijous, 30 de juny, s’ha presentat a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa ... [llegir +]
El 30 de juny finalitza el termini per sol·licitar els préstecs UPC Alumni per al curs 2016-2017 Fins dijous, 30 de juny, els estudiants de grau i màster poden presentar les sol·licituds per ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)