Esteu aquí: Inici > Més notícies > El 24 d'octubre, eleccions a rector o rectora

Publicat el cens electoral definitiu a la Seu Electoral Electrònica i inici de presentació de candidatures

El 24 d'octubre, eleccions a rector o rectora

El 25 de setembre s’ha iniciat a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) el període de presentació de les candidatures per a les eleccions a rector o rectora de la Universitat, que tindran lloc el proper 24 d’octubre, de 10 a 18 hores. El rector, Antoni Giró, les va convocar el 13 de setembre.

25/09/2013
La UPC ha iniciat el període de presentació de candidatures per a les eleccions a rector o rectora de la Universitat. El rector de la UPC, Antoni Giró, va informar, el 13 de setembre, de la convocatòria anticipada d’eleccions a rector o rectora, tal com havia anunciat durant el Consell de Govern reunit el 19 de juliol passat. El cens electoral definitiu s’ha publicat a la Seu Electoral Electrònica

Les dates destacades del calendari d’eleccions són les següents:

• Període de presentació de reclamacions contra el cens electoral provisional: del 16 al 20 de setembre (fins a les 12 hores).
• Publicació del cens electoral definitiu: 25 de setembre.
• Període de presentació de les candidatures: del 25 de setembre a l’1 d’octubre (fins a les 12 hores).
• Proclamació provisional de les candidatures: l’1 d’octubre.
• Reclamacions contra les candidatures provisionals: de l’1 al 7 d’octubre (fins les 12 hores)
• Proclamació definitiva de les candidatures: el 8 d’octubre.
• Campanya electoral: del 9 al 22 d’octubre.
• Vot anticipat: del 10 al 23 d’octubre.
• Jornada de votacions: 24 d’octubre, de 10 a 18 hores.
• Proclamació provisional de rector o rectora i inici del període de reclamacions: 25 d’octubre.
• Proclamació definitiva de rector o rectora: 29 d’octubre.

El procediment ordinari d’elecció del rector a la UPC està regulada per l’article 69 dels Estatuts de la UPC.

Elecció del rector o rectora a la UPC. El rector o rectora és elegit per la comunitat universitària mitjançant una elecció directa i per sufragi universal lliure i secret, entre catedràtics i catedràtiques d'universitat que estan en actiu i que presten serveis a la Universitat Politècnica de Catalunya. El rector o rectora és nomenat pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

A l'efecte de l’elecció, la comunitat universitària es considera dividida en els quatre sectors següents:
a) Professorat doctor amb vinculació permanent a la Universitat.
b) Personal docent i investigador, excloent-ne el corresponent al sector a).
c) Estudiants i estudiantes de grau i màster universitari.
d) Personal d'administració i serveis.

La ponderació dels quatre sectors esmentats és igual, respectivament, al 51, 14, 24 i 11 %.

Es proclama rector o rectora, en primera volta, el candidat o candidata que aconsegueix el suport proporcional de més de la meitat dels vots a candidatures emesos vàlidament, una vegada fetes i aplicades les ponderacions. Si cap candidat o candidata no l'assoleix, cal fer una segona volta, a la qual només poden concórrer les dues persones que han rebut més suport en la primera volta, tenint en compte les ponderacions esmentades. En la segona volta es proclama el candidat o candidata que obté la majoria simple de vots, tenint en compte aquestes mateixes ponderacions. En cas d'empat, s'ha de fer una nova votació.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Segona millor universitat espanyola en Informàtica i TIC i en Ciències i Enginyeria al II rànquing de la Fundació Everis La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se situa com la segona millor institució ... [llegir +]
Marta Riquelme, estudiant de l'ESEIAAT que ha creat el primer mapa de radiacions electromagnètiques del Campus de la UPC a Terrassa Una estudiant de la UPC crea el primer mapa de radiacions electromagnètiques de l'edifici de l’ESEIAAT Marta Riquelme és una estudiant recent graduada en el grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals ... [llegir +]
El Consell de Govern s'ha reunit el 19 de juliol El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s'ha reunit el 19 de maig, a ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)