Esteu aquí: Inici > Més notícies > Arriba el Concurs Internacional de Robòtica AESSBOT'12, de la mà d'estudiantat de la UPC

Del 6 al 8 de desembre, al Museu Marítim de Barcelona (Avgda. Drassanes, s/n), organitzat per l’AESS estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya

Una cinquantena de robots han competit en les categories de sumo, minisumo, rastrejadors, velocistes, AESSChallenge 24 i AESSBots en la XVI edició del Concurs Internacional de Robòtica AESSBot’12, que ha tingut lloc del 6 al 8 de desembre, al Museu Marítim de Barcelona, en el marc de la Barcelona Developers Conference. Els resultats es poden consultar al web del concurs.

12/11/2012
Del 6 al 8 de desembre, l’estudiantat de l'Aerospace & Electronic Systems Society (AEES estudiants) de la Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech (UPC) ha organitzat la XVI edició del Concurs Internacional de Robòtica, AESSBot’12, que ha tingut lloc al Museu Marítim de Barcelona (Avgda. Drassanes, s/n), en el marc de la de Barcelona Developers Conference. El concurs d’enguany, en el qual han competit una cinquantena de robots d’arreu d’Espanya i també algun d’iberoamericà, ha ntroduit com a novetats la nova categoria Challenge 24h, que consistirà a dissenyar un robot en un sol dia, així com la realització de workshops relacionats amb la robòtica.

Uns 31 equips, formats majoritàriament per estudiantat universitari, procedent de Catalunya, Madrid, Astúries, Eivissa i Mèxic, han competit amb els seus robots: més de 15 robots ho faran en la categoria de velocistes, almenys 10 en la de rastrejadors i en la de sumo i finalment un mínim de 13 en minisumo. En la categoria d’AESSChallenge 24h, el màxim d’equips que han pogut participar són 7, i s’ha aconseguit cobrir totes les places. També s'ha concursat  la categoria AESSBots, en la qual s’han enfrontat els robots de minisumo del curs d’iniciació a la robòtica que organitza AESS Estudiants.

Deu dels equips concursants han estat de la UPC, que han competit en diferents categories, sobretot en la de AESSChallenge 24h. L’esdeveniment es va iniciar el dia 6, a les 16 hores, amb el taller d’Arduino, i va seguir amb la categoria AESSChallenge 24 h, a les 18 h del mateix dia. En finalitzar el concurs, s’han atorgat els premis als guanyadors classificats en cada categoria. Durant els dies que ha durat el concurs, estudiants de la UPC han estat programant el robot humanoide REEM perquè resolgués els diferents reptes que li eren proposats.

Les principals entitats que han donat suport al concurs són l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC —Telecom Bcn, Elmeq motor i Ebv Elektronik, que han tingut un estand a l’espai on s'ha desenvolupat el concurs. També han col·laborat les empreses Silver, Insegraf, Texas Instruments, Microchip i Ro-botica.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, entre les 200 millors del món del rànquing Webometrics La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha entrat a formar part de les 200 ... [llegir +]
Publicat el cens provisional de les eleccions parcials del Claustre Universitari del 30 d'octubre El 19 de setembre s'ha fet públic el cens provisional de les eleccions parcials per renovar les 61 ... [llegir +]
Ampliat el termini per presentar candidatures al premi internacional a la millor tesi doctoral de la Càtedra SEAT de la UPC S'ha ampliat el termini de presentació de candiatures al premi que convoca, per primer cop, la ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech