You are here: Home > More news > Celebració de la novena edició del premi Foro Ibérico del PVC

New

Un treball de recerca que millora les propietats del PVC amb nanotecnologia guanya el premi

Celebració de la novena edició del premi Foro Ibérico del PVC

El Foro Ibérico del PVC, en col·laboració amb el Centre Català del Plàstic (CCP) de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), lliurarà el proper dia 28 de març, al Vapor Universitari de Terrassa, el premi al millor treball de recerca sobre PVC de 2011.

26/03/2012
El guardó, dotat amb 2.000 euros, se li atorgarà en aquesta novena edició a Horacio Javier Salavagione, de l’Institut de Ciència i Tecnologia de Polímers del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), per la seva proposta de millora de les propietats mecàniques de nanocompostos de PVC. Salvagione ha aconseguit nanocompostos de PVC amb nanoestructures de carboni com ara nanotubs de carboni (CNT) i grafè per aconseguir materials polimèrics amb propietats millorades.

Horacio Javier Salavagione, investigador de l’Institut de Ciència i Tecnològia de Polímers del CSIC, és el guanyador del IX Premi Foro Ibérico del PVC. El treball amb el que s’endu el premi de 2000 euros millora les propietats de materials polimèrics fabricats a partir de nanoestructures tubulars de carboni aplicades a nanocomposites. De fet, la recerca desenvolupada per Salavagione no només aconsegueix millorar les propietats mecàniques, sinó que també aporta una millora a la conductivitat tèrmica del material.

Aquest treball fa palès que els límits de la nanotecnologia en el disseny de nous materials amb propietats millorades els marquen els científics amb les seves investigacions. I és que la nanotecnologia consisteix en l’estudi, el disseny, la creació, la síntesis, la manipulació i l’aplicació de materials, a través del control de la matèria a nivell atòmic/molecular per crear materials amb propietats úniques.

El lliurament del premi tindrà lloc en el marc d’un acte que se celebrarà el dia 28 de març, a les 12 hores al Vapor Universitari de Terrassa. Assistiran a l’acte el regidor d’Universitats i Projecció de la Ciutat de l’Ajuntament de Terrassa, Juan Antonio Gallardo; el delegat del rector de la UPC al Campus de Terrassa, Francesc Astals; la directora del CCP, Maria Lluïsa Maspoch, i la secretària del Foro Ibérico del PVC, Beatriz Meunier, que lliurarà el premi.

El CCP, un centre d’excel·lència reconegut
El Centre Català del Plàstic (CCP), creat l’any 1996 a Terrassa i dirigit actualment per Maria Lluïsa Maspoch, és un centre públic de recerca i desenvolupament de tipus consorciat, integrat per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Terrassa i la Universitat Politècnica de Catalunya, juntament amb les associacions més representatives del sector industrial del plàstic.

El CCP és un ens de millora per a les empreses d’aquest sector i articula la seva activat al voltant de la formació tècnica, la millora contínua, la difusió de la innovació tecnològica i la promoció de la internacionalització de l’activitat empresarial. Actualment, al CCP hi treballen 30 persones, 10 de les quals són doctors, distribuïdes en quatre àrees tècniques: d’extrusió, injecció, enginyeria, reciclatge i caracterització del plàstic. Aquest grup forma part de la xarxa de centres d’Innovació Tecnològica (TECNIO) de la Generalitat de Catalunya.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
Valeria Cid Pedro Lorenzo Valèria Cid, architect, and Pedro Lorenzo, a retired ETSAV professor: "Capacity and efficiency are the keys to cooperation" Valeria Cid, a recent graduate in Architecture from the UPC's Vallès School of Architecture ... [read +]
EET engineering students selected for the Creative Lab project Thirty future engineers from the UPC's Terrassa School of Engineering are developing innovative ideas for the Volkswagen Group and SEAT The Creative Lab is an innovative teaching initiative university-industry in Spain. The aim is for ... [read +]
The EOLOS buoy floating in the Dutch port. An innovative buoy designed at the UPC for measuring wind in offshore wind parks has been installed off the coast of the Netherlands The Maritime Engineering Laboratory (LIM) of the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)