Esteu aquí: Inici > Més notícies > Comunicat de l'ACUP sobre la creació de la figura del comissionat de comptes

Comunicat de l'ACUP sobre la creació de la figura del comissionat de comptes

En el marc de la gravíssima situació econòmica de les universitats públiques catalanes, el comunicat destaca la responsabilitat d'aquestes institucions.

01/02/2012
 L’Associació Catalana d’Universitats Públiques pel que fa a les notícies aparegudes en mitjans de comunicació, relacionades amb la creació, mitjançant la Llei d’Acompanyament del Pressupost, de la figura d’un comissionat de comptes que pugui intervenir en la gestió del pressupost de les universitats, vol fer palès que:

1) L’ordenament legal vigent, si més no definit per Constitució, Estatut, Llei Orgànica d’Universitats, Llei d’universitats de Catalunya i l’estatut de cada universitat, defineix tots els instruments necessaris per assegurar el servei públic d’educació superior i recerca encomanats a les universitats.

2) La correcta utilització d’aquests instruments, per part d’universitats i govern, no hauria de fer necessària la definició de mesures excepcionals.

3) En aquest marc, una figura de comissionat de comptes o semblant només té sentit i utilitat si s’habilita a petició de la universitat, en funció de les seves necessitats.

Al mateix temps i atesa la particular atenció mediàtica que ha rebut en relació a aquesta qüestió, volem manifestar el suport a la rectora, a l’equip de govern i al Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’exercici de les seves responsabilitats en una situació d’extrema pressió econòmica originada per la disminució del finançament que està afectant tot el sistema públic d’educació superior i recerca.

Finalment, l’ACUP vol recordar que en aquest període de gravíssima situació econòmica, les universitats públiques han mostrat un alt sentit de la responsabilitat i han aplicat mesures, a vegades dràstiques, per contenir i reduir la despesa. Amb el mateix sentit de la responsabilitat, treballarem amb el govern en la definició conjunta de qualsevol mesura que considerem necessària.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Experts internacionals es reuneixen a Barcelona per debatre sobre com el paisatgisme pot mitigar els efectes del canvi climàtic Experts de tot el món participen, entre el 29 de setembre i l'1 d'octubre, en la 9a Biennal ... [llegir +]
La FOOT lliura el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a José Manuel González-Méijome La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
A l’esquerra, tractament de medis líquids; a la dreta, tractament de teixits biològics amb feix de plasma atmosfèric. Al centre, adhesió d’osteoblastes en biomaterials ossis tractats amb plasma La investigadora de la UPC Cristina Canal aconsegueix una ‘Starting Grant’ de l’European Research Council L’European Research Council ha distingit amb una ‘Starting Grant’ a la investigadora Cristina ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)