Esteu aquí: Inici > Més notícies > Comunicat de l'ACUP sobre la creació de la figura del comissionat de comptes

Comunicat de l'ACUP sobre la creació de la figura del comissionat de comptes

En el marc de la gravíssima situació econòmica de les universitats públiques catalanes, el comunicat destaca la responsabilitat d'aquestes institucions.

01/02/2012
 L’Associació Catalana d’Universitats Públiques pel que fa a les notícies aparegudes en mitjans de comunicació, relacionades amb la creació, mitjançant la Llei d’Acompanyament del Pressupost, de la figura d’un comissionat de comptes que pugui intervenir en la gestió del pressupost de les universitats, vol fer palès que:

1) L’ordenament legal vigent, si més no definit per Constitució, Estatut, Llei Orgànica d’Universitats, Llei d’universitats de Catalunya i l’estatut de cada universitat, defineix tots els instruments necessaris per assegurar el servei públic d’educació superior i recerca encomanats a les universitats.

2) La correcta utilització d’aquests instruments, per part d’universitats i govern, no hauria de fer necessària la definició de mesures excepcionals.

3) En aquest marc, una figura de comissionat de comptes o semblant només té sentit i utilitat si s’habilita a petició de la universitat, en funció de les seves necessitats.

Al mateix temps i atesa la particular atenció mediàtica que ha rebut en relació a aquesta qüestió, volem manifestar el suport a la rectora, a l’equip de govern i al Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’exercici de les seves responsabilitats en una situació d’extrema pressió econòmica originada per la disminució del finançament que està afectant tot el sistema públic d’educació superior i recerca.

Finalment, l’ACUP vol recordar que en aquest període de gravíssima situació econòmica, les universitats públiques han mostrat un alt sentit de la responsabilitat i han aplicat mesures, a vegades dràstiques, per contenir i reduir la despesa. Amb el mateix sentit de la responsabilitat, treballarem amb el govern en la definició conjunta de qualsevol mesura que considerem necessària.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Se suspenen les activitats a l'exterior dels edificis de la UPC al Campus de Terrassa A causa de l'activació de la fase d'alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) de ... [llegir +]
Acte de reconeixement dels quatre establiments de restauració de la UPC acreditats per l’Agència de Salut Pública de Catalunya. Quatre establiments de restauració de la UPC, acreditats per l’Agència de Salut Pública de Catalunya L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha atorgat l’acreditació AMED (Alimentació ... [llegir +]
Aleix Ripoll Ruiz (ha estudiat el Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC, i actualment estudia el Màster 'Automatics, Control and  Robotics' de la UPC); Aleix Figueres Simó (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC); Hugo Bertiche Argila (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC), i Arnau Garcia Terrades (estudiant d’Enginyeria Aeronàutica, a l’ETSEIAT). Estudiants de l'EETAC i l'ETSEIAT construeixen un ‘drone’ per salvar rinoceronts i elefants de la cacera furtiva a l’Àfrica Un equip de quatre estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha dissenyat i ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)