Esteu aquí: Inici > Més notícies > Els catedràtics de la UPC Mateo Valero i Xavier Oliver guanyen els ajuts Advanced Grants

El Consell Europeu de Recerca ha atorgat aquestes beques per valor de 680 milions d’euros a 302 investigadors i investigadores de tot Europa

Dos dels nou investigadors distingits a Catalunya pel Consell Europeu de Recerca són de la UPC: Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS), i Xavier Oliver, investigador del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE).

22/01/2013
Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), i Xavier Oliver, del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE), són dos dels nou investigadors de centres catalans que guanyen els prestigiosos ajuts Advanced Grants del Consell Europeu de Recerca (CEU) —ERC en les seves sigles angleses— per a investigadors experimentats. La cinquena convocatòria d’aquestes beques corresponent a l’any 2012 i resolta el 22 de gener ha concedit els ajuts per valor de 680 milions d’euros a 302 investigadors de tot Europa. Del total d'aquests Advanced Grants, 15 desenvolupen els seus projectes de recerca a l’Estat espanyol, 9 dels quals són investigadors que pertanyen a universitats i centres i instal·lacions de recerca catalans. L’any passat el nombre d’investigadors catalans distingits van ser set.

Mateo Valero, investigador i catedràtic del Departament d'Arquitectura de Computadors de la UPC, està considerat com el principal artífex europeu de les aportacions científiques en l’àmbit de l’arquitectura de computadors, especialment en el camp dels processadors vectorials. El projecte pel qual ha rebut l’ajut del CEU és Riding on Moore’s Law, el qual se centra en l’evolució de les prestacions dels microprocessadors amb el propòsit d'iniciar una nova línea en el disseny dels supercomputadors. Aquesta línia es basa en el codisseny de l'arquitectura i de l'entorn d'execució del software, que permeti superar l'actual estancament de l'eficiència dels sistemes computacionals. La dotació atorgada a Mateo Valero per desenvolpar aquest projecte és de 2,3 milions d'euros.

Xavier Oliver es catedràtic de Mecànica de Medis Continus i Teoria d'Estructures a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports Barcelona de la UPC, del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria i investigador del CIMNE. Desenvolupa la seva recerca a l'entorn de les Ciències de la Simulació i de la Mecànica Computacional. El projecte de recerca presentat al CEU, i seleccionat per a un Advanced Grant, anomenat COMP-DES-MAT, tracta del desenvolupament de tècniques avançades, utilitzant mètodes de simulació numèrica per ordinador, per al disseny de nous materials per a l'enginyeria creats a mida de les necessitats específiques de la seva utilització. El professor Xavier Oliver comptarà amb 2, 4 milions d'euros per un període de 5 anys per tirar endavant el seu projecte.

De la resta d’investigadors que han obtingut l’ajut n'hi ha un de la Universitat Pompeu Fabra, un de la Universitat de Barcelona, un de la Universitat Autònoma de Barcelona, tres de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), de Tarragona; un de Markets, Organizations and Votes in Economics (MOVE) i un de l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis d’Aigua (IDAEA-CSIC).

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El projecte europeu Fall detector for the Elder (FATE) millorarà la seguretat de la gent gran Assagen un dispositiu que detecta les caigudes de gent gran i activa el 061 Investigadors del Centre d'Estudis Tecnològics per a l’Atenció a la Dependència i la Vida ... [llegir +]
Iniciat el període de matrícula a la UPC El 14 de juliol s’ha iniciat el període de matrícula a la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
L'equip ETSEIB Motorsport ha presentat el vehicle elèctric CAT07e El cotxe elèctric CAT07e participa aquest estiu en tres circuits de la competició internacional Formula Student L'equip ETSEIB Motorsport, format per estudiantat de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech