Esteu aquí: Inici > Més notícies > El professor Jordi Badia dissenya el pavelló de Catalunya i Balears a la Biennal d'Arquitectura de Venècia

El projecte Vogadors, dels arquitectes Jordi Badia i Félix Arranz, ha guanyat el concurs per dissenyar l’exposició catalano-balear

20/02/2012
L’arquitecte Jordi Badia, professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) és, juntament amb Félix Arranz, l’autor del projecte Vogadors, que representarà Catalunya i Balears a la Biennal d’Arquitectura de Venècia.

L’exposició Vogadors ocuparà un espai de 350 metres quadrats a la Biennal d’Arquitectura de Venècia, un dels principals certàmens internacionals d’exhibició i intercanvi arquitectònic, que tindrà lloc entre el 29 d’agost i el 25 de novembre d’enguany. L’espai dedicat a l’arquitectura catalana i balear s’ubicarà a la Via Garibaldi, en una zona molt concorreguda durant la Biennal.

Jordi Badia és cap de l'estudi d'arquitectura BAAS i professor associat del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC des de 1994. Va exercir la docència a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès de la UPC fins al 2001, i des d’aleshores, és professor a l’ETSAB. L’arquitecte Felix Arranz, coautor del projecte, ha estat director de la XI Biennal Espanyola d'Arquitectura i Urbanisme (2011).

El projecte Vogadors destaca la importància d’una arquitectura austera basada en el respecte a l’entorn i els usuaris, i s’inspira en el Mediterrani, que separa i uneix Catalunya i les Illes Balears. El punt de partida de l’exposició és una frase de l’escultor Jorge Oteiza sobre l’analogia del procés creatiu amb l’activitat dels vogadors o remers: "Qui avança creant quelcom nou ho fa com un vogador, avançant endavant, però remant d'esquenes, mirant enrere, cap al passat, cap a allò existent per poder reinventar les seves claus".

El projecte ha estat escollit per unanimitat pel jurat del concurs convocat per l’Institut Ramon Llull, en el qual han participat 45 projectes. Entre els cinc finalistes hi havia també el projecte Final de mes, del grup de recerca de la UPC Habitar.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El dinosaure PLEO és una mascota intel·ligent que simula la reproducció d'aquests rèptils. Diversos projectes de la UPC es presenten a la XVa edició de Ciència en Acció La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa en la XVa edició de la ... [llegir +]
Joan Gispets, degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (al centre de la imatge); Alfons Bielsa, president del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (a l’esquerra de Joan Gispets); i Lluís Bielsa, vicepresident del COOOC (a la dreta de Joan Gispets) Més del 70% dels espanyols pateix la Síndrome Visual Informàtica per un ús excessiu de les pantalles El Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) i al Facultat d'Òptica i ... [llegir +]
Perry Lethlean, guanyador del Premi Rosa Barba, durant l'entrega dels guardons El projecte del Front Marítim d’Oakland guanya el premi Rosa Barba ‘Auckland Waterfront: North Wharf Promenade and Silo Park, New Zealand’ sobre el Front Marítim ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech