Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es presenta el Fons Digital J. A. Coderch de l’ETSAV, una eina per a la recerca i la docència sobre l’arquitecte català

El 18 de maig a les 11.30 h, s’ha presentat a la biblioteca de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Fons Digital J. A. Coderch, que conté l'obra de l'arquitecte català Josep Antoni Coderch de Sentmenat. Es tracta d’una plataforma digital, concebuda com a eina de recerca i de docència, consultable des de la biblioteca, i que substitueix l'antic Arxiu Coderch en paper, catalogat recentment per la mateixa Escola.

19/05/2017
El director de l’ETSAV, Víctor Seguí, ha presentat a la comunitat universitària, el 18 de maig, el nou Fons Digital J.A. Coderch, ubicat en el nou espai homònim de la biblioteca de l’ETSAV (c. Pere Serra, 1-15, de Sant Cugat del Vallès). L’acte ha comptat amb la participació de Carles Fochs, que va ser encarregat de conservar l’Arxiu Coderch en paper durant els anys que ha estat en dipòsit a l’Escola, així com de la presència de la filla de l’arquitecte, Anna Coderch.

La digitalització de l’Arxiu Coderch ha estat possible arran del conveni de col·laboració subscrit entre la família Coderch i l’ETSAV de la UPC, per posar a l’abast de la comunitat investigadora i científica la col·lecció de documents de treball de Josep Antoni Coderch (1913-1984), un dels arquitectes catalans més importants del segle XX, membre fundador del Grup R i guardonat amb diversos premis FAD.

La iniciativa respon a un doble objectiu: d’una banda, fomentar l’estudi, l’anàlisi i la recerca de l’obra arquitectònica de Coderch, i de l’altra, conservar i preservar-ne el llegat. Tractat i digitalitzat per part de l’ETSAV, el fons supera els 9.800 documents, classificats en més de 875 carpetes, entre plànols, croquis, documentació tècnica i d’obra, factures, rebuts i fotografies, així com correspondència personal i la referida a cada projecte, corresponents al període 1941- 1978. Entre la documentació original s’inclou la relativa a obres tan conegudes com la urbanització Torre Valentina, els edificis Trade o l’ampliació de l’Escola d’Arquitectura Tècnica Superior de Barcelona (ETSAB).

El número d’obres i projectes disponibles per a la consulta digital és de 126, indexats segons el criteri original de numeració de projectes del despatx de J. A. Coderch. Altres expedients de menor entitat no han estat digitalitzats, si bé se’n té constància en la relació d’obres i projectes.

El Fons Digital J.A. Coderch es pot consultar de manera íntegra durant l’horari d’obertura de la biblioteca de l’ETSAV, i fer còpies en paper, prèvia sol·licitud. A través d’Internet es pot consultar, únicament, l’inventari i l’índex públic del fons.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)