Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es presenta el Fons Digital J. A. Coderch de l’ETSAV, una eina per a la recerca i la docència sobre l’arquitecte català

El 18 de maig a les 11.30 h, s’ha presentat a la biblioteca de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Fons Digital J. A. Coderch, que conté l'obra de l'arquitecte català Josep Antoni Coderch de Sentmenat. Es tracta d’una plataforma digital, concebuda com a eina de recerca i de docència, consultable des de la biblioteca, i que substitueix l'antic Arxiu Coderch en paper, catalogat recentment per la mateixa Escola.

19/05/2017
El director de l’ETSAV, Víctor Seguí, ha presentat a la comunitat universitària, el 18 de maig, el nou Fons Digital J.A. Coderch, ubicat en el nou espai homònim de la biblioteca de l’ETSAV (c. Pere Serra, 1-15, de Sant Cugat del Vallès). L’acte ha comptat amb la participació de Carles Fochs, que va ser encarregat de conservar l’Arxiu Coderch en paper durant els anys que ha estat en dipòsit a l’Escola, així com de la presència de la filla de l’arquitecte, Anna Coderch.

La digitalització de l’Arxiu Coderch ha estat possible arran del conveni de col·laboració subscrit entre la família Coderch i l’ETSAV de la UPC, per posar a l’abast de la comunitat investigadora i científica la col·lecció de documents de treball de Josep Antoni Coderch (1913-1984), un dels arquitectes catalans més importants del segle XX, membre fundador del Grup R i guardonat amb diversos premis FAD.

La iniciativa respon a un doble objectiu: d’una banda, fomentar l’estudi, l’anàlisi i la recerca de l’obra arquitectònica de Coderch, i de l’altra, conservar i preservar-ne el llegat. Tractat i digitalitzat per part de l’ETSAV, el fons supera els 9.800 documents, classificats en més de 875 carpetes, entre plànols, croquis, documentació tècnica i d’obra, factures, rebuts i fotografies, així com correspondència personal i la referida a cada projecte, corresponents al període 1941- 1978. Entre la documentació original s’inclou la relativa a obres tan conegudes com la urbanització Torre Valentina, els edificis Trade o l’ampliació de l’Escola d’Arquitectura Tècnica Superior de Barcelona (ETSAB).

El número d’obres i projectes disponibles per a la consulta digital és de 126, indexats segons el criteri original de numeració de projectes del despatx de J. A. Coderch. Altres expedients de menor entitat no han estat digitalitzats, si bé se’n té constància en la relació d’obres i projectes.

El Fons Digital J.A. Coderch es pot consultar de manera íntegra durant l’horari d’obertura de la biblioteca de l’ETSAV, i fer còpies en paper, prèvia sol·licitud. A través d’Internet es pot consultar, únicament, l’inventari i l’índex públic del fons.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Els sis emprenedors, a la jornada Investor's Day Sis projectes empresarials de base tecnològica cerquen capital inversor La 6à edició de l'Investor’s Day ha reunit, el 23 de maig a la Universitat Politècnica de ... [llegir +]
El Consell de Govern s'ha reunit el 23 de maig, en sessió ordinària El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s'ha reunit el 23 de maig a ... [llegir +]
La UPC destaca en producció científica en Matemàtiques i Ciències de la Computació i en orientació internacional en els darrers rànquings La UPC es manté com a primera universitat europea en producció científica en el camp de les ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)