Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Es presenta el Fons Digital J. A. Coderch de l’ETSAV, una eina per a la recerca i la docència sobre l’arquitecte català

El 18 de maig a les 11.30 h, s’ha presentat a la biblioteca de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Fons Digital J. A. Coderch, que conté l'obra de l'arquitecte català Josep Antoni Coderch de Sentmenat. Es tracta d’una plataforma digital, concebuda com a eina de recerca i de docència, consultable des de la biblioteca, i que substitueix l'antic Arxiu Coderch en paper, catalogat recentment per la mateixa Escola.

19/05/2017
El director de l’ETSAV, Víctor Seguí, ha presentat a la comunitat universitària, el 18 de maig, el nou Fons Digital J.A. Coderch, ubicat en el nou espai homònim de la biblioteca de l’ETSAV (c. Pere Serra, 1-15, de Sant Cugat del Vallès). L’acte ha comptat amb la participació de Carles Fochs, que va ser encarregat de conservar l’Arxiu Coderch en paper durant els anys que ha estat en dipòsit a l’Escola, així com de la presència de la filla de l’arquitecte, Anna Coderch.

La digitalització de l’Arxiu Coderch ha estat possible arran del conveni de col·laboració subscrit entre la família Coderch i l’ETSAV de la UPC, per posar a l’abast de la comunitat investigadora i científica la col·lecció de documents de treball de Josep Antoni Coderch (1913-1984), un dels arquitectes catalans més importants del segle XX, membre fundador del Grup R i guardonat amb diversos premis FAD.

La iniciativa respon a un doble objectiu: d’una banda, fomentar l’estudi, l’anàlisi i la recerca de l’obra arquitectònica de Coderch, i de l’altra, conservar i preservar-ne el llegat. Tractat i digitalitzat per part de l’ETSAV, el fons supera els 9.800 documents, classificats en més de 875 carpetes, entre plànols, croquis, documentació tècnica i d’obra, factures, rebuts i fotografies, així com correspondència personal i la referida a cada projecte, corresponents al període 1941- 1978. Entre la documentació original s’inclou la relativa a obres tan conegudes com la urbanització Torre Valentina, els edificis Trade o l’ampliació de l’Escola d’Arquitectura Tècnica Superior de Barcelona (ETSAB).

El número d’obres i projectes disponibles per a la consulta digital és de 126, indexats segons el criteri original de numeració de projectes del despatx de J. A. Coderch. Altres expedients de menor entitat no han estat digitalitzats, si bé se’n té constància en la relació d’obres i projectes.

El Fons Digital J.A. Coderch es pot consultar de manera íntegra durant l’horari d’obertura de la biblioteca de l’ETSAV, i fer còpies en paper, prèvia sol·licitud. A través d’Internet es pot consultar, únicament, l’inventari i l’índex públic del fons.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Foto de grupo de todos los finalistas del concurso, junto con los representantes institucionales y académicos, con la vicerrectora Esther Real en el medio. Otorgados los premios a las mejores ideas de negocio del 7º Concurso Emprèn UPC-Yuzz Un sistema que gestiona y controla de forma exhaustiva la recogida de los niños en los centros ... [leer +]
Los estudiantes Paula Sánchez, Xavier Sánchez y Guillermo Sabrido, con el medidor de masa muscular que han ideado. Estudiantes de la ESEIAAT crean soluciones para mejorar la calidad de vida de pacientes de Asepeyo con discapacidades 15 estudiantes de la Escuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de ... [leer +]
Mapa de salinidad del mar Mediterràneo, elaborado por el BEC El Barcelona Expert Center (BEC) celebra sus 10 años y presenta los primeros mapas de salinidad del Mediterráneo Nacido para dar apoyo a Agencia Espacial Europea, el Centro Experto en Teledetección de Barcelona ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech