Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Es presenta el Fons Digital J. A. Coderch de l’ETSAV, una eina per a la recerca i la docència sobre l’arquitecte català

El 18 de maig a les 11.30 h, s’ha presentat a la biblioteca de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Fons Digital J. A. Coderch, que conté l'obra de l'arquitecte català Josep Antoni Coderch de Sentmenat. Es tracta d’una plataforma digital, concebuda com a eina de recerca i de docència, consultable des de la biblioteca, i que substitueix l'antic Arxiu Coderch en paper, catalogat recentment per la mateixa Escola.

19/05/2017
El director de l’ETSAV, Víctor Seguí, ha presentat a la comunitat universitària, el 18 de maig, el nou Fons Digital J.A. Coderch, ubicat en el nou espai homònim de la biblioteca de l’ETSAV (c. Pere Serra, 1-15, de Sant Cugat del Vallès). L’acte ha comptat amb la participació de Carles Fochs, que va ser encarregat de conservar l’Arxiu Coderch en paper durant els anys que ha estat en dipòsit a l’Escola, així com de la presència de la filla de l’arquitecte, Anna Coderch.

La digitalització de l’Arxiu Coderch ha estat possible arran del conveni de col·laboració subscrit entre la família Coderch i l’ETSAV de la UPC, per posar a l’abast de la comunitat investigadora i científica la col·lecció de documents de treball de Josep Antoni Coderch (1913-1984), un dels arquitectes catalans més importants del segle XX, membre fundador del Grup R i guardonat amb diversos premis FAD.

La iniciativa respon a un doble objectiu: d’una banda, fomentar l’estudi, l’anàlisi i la recerca de l’obra arquitectònica de Coderch, i de l’altra, conservar i preservar-ne el llegat. Tractat i digitalitzat per part de l’ETSAV, el fons supera els 9.800 documents, classificats en més de 875 carpetes, entre plànols, croquis, documentació tècnica i d’obra, factures, rebuts i fotografies, així com correspondència personal i la referida a cada projecte, corresponents al període 1941- 1978. Entre la documentació original s’inclou la relativa a obres tan conegudes com la urbanització Torre Valentina, els edificis Trade o l’ampliació de l’Escola d’Arquitectura Tècnica Superior de Barcelona (ETSAB).

El número d’obres i projectes disponibles per a la consulta digital és de 126, indexats segons el criteri original de numeració de projectes del despatx de J. A. Coderch. Altres expedients de menor entitat no han estat digitalitzats, si bé se’n té constància en la relació d’obres i projectes.

El Fons Digital J.A. Coderch es pot consultar de manera íntegra durant l’horari d’obertura de la biblioteca de l’ETSAV, i fer còpies en paper, prèvia sol·licitud. A través d’Internet es pot consultar, únicament, l’inventari i l’índex públic del fons.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Imagen del nanosatélite predecesor del CubeSat-4 Estudiantes de la UPC lanzarán al espacio el nanosatélite CubeSat-4 para observar la Tierra Un grupo de 18 estudiantes de grado, máster y doctorado de la Universitat Politècnica de ... [leer +]
El equipo Vilanova Formula Team de la EPSEVG Cinco equipos de estudiantes de la UPC compiten este verano con sus vehículos en el Formula Student 2017 El Vilanova Fórmula Team, formado por estudiantes de la EPSEVG, ha superado durante el fin de ... [leer +]
A partir de la foto de un plato, se puede conocer la receta. Desarrollan un sistema para encontrar la receta de un plato a partir de una fotografía Amaia Salvador, investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), profesora de la ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech