Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Grups catalans emergents musicaran les poesies guanyadores del concurs literari de l’ICFO

Els textos seleccionats es presentaran a un concert a la Pedrera de Barcelona

L’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) organitza el concurs literari ‘La llum a les ones’ per a l’estudiantat de secundària en el marc del seu 10è aniversari.

26/03/2012
LInstitut de Ciències Fotòniques (ICFO), centre adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), organitza el concurs literari La llum a les ones amb la col·laboració d’iCat FM, CatalunyaCaixa-Obra Social i l’Arts Santa Mònica. El certamen s’adreça a l’estudiantat de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat de tots els centres públics, privats i concertats de Catalunya i s’emmarca en els actes de celebració del desè aniversari de l’ICFO.

L’ICFO proposa a l’estudiantat que participi en el concurs a través de poesies i relats breus de ficció científica inspirats en la llum. Els intèrprets i grups musicals com Bläue, Joan Colomo, D-Fried, Exxasens, Fernando Lagreca, Pulpopop, Megaafonia i Miss Q posaran música als textos seleccionats entre tots els participants convertint-los en cançó. El concurs La llum a les ones té també l’objectiu de fomentar l’interès dels joves en la ciència i, més concretament, en la fotònica.

El resultat final del concurs La llum a les ones es podrà escoltar en directe en un concert que se celebrarà a la Pedrera el proper 28 de setembre. També s’editarà un CD-llibre amb les cançons i les lletres guanyadores.

Sobre l’ICFO
L’Institut de Ciències Fotòniques va ser creat l’any 2002 per la Generalitat de Catalunya i per la UPC, com a centre de recerca d’excel·lència dedicat a l’estudi de les ciències i tecnologies de la llum, al més alt nivell internacional. Recentment, el Ministeri de Ciència i Innovació li ha concedit l’acreditació Severo Ochoa.

El centre té una triple missió: recerca de frontera, formació de científics i tecnòlegs, i transferència de coneixement i tecnologia.

Actualment, l’ICFO acull unes 250 persones que treballen en un edifici de 10.000 m2, situat al Parc Mediterrani de la Tecnologia, a Castelldefels, a l’àrea metropolitana de Barcelona. El personal de recerca de l’Institut s’organitza en grups liderats per un investigador de prestigi internacional. Aquests grups són capdavanters en amplis camps de la recerca científica relacionada amb la llum, centrant la seva investigació en la salut, les energies renovables o les tecnologies de la informació. S’estableixen diversos programes de mitjà i llarg termini per tal d’assolir avenços concrets en molt àmbits de la investigació de frontera, així com ponts amb el món industrial gràcies a un actiu Corporate Liaison Program.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Imagen de todos los premiados con los representantes de las diferentes entidades colaboradoras El proyecto ‘Finboot Tech’, de un estudiante que cursa el doctorado en el ICFO, gana el concurso Emprèn UPC-Yuzz La sexta edición del concurso Emprèn UPC-Yuzz ha contado este año con más de 50 propuestas de ... [leer +]
Sede de la Escuela Politécnica Superior de Ingeniería de Manresa (EPSEM), donde se ha presentado el nuevo grado en Ingeniería de Automoción La UPC impartirá un nuevo grado en Ingeniería de Automoción, a partir del curso 2017-2018 El 30 de junio se ha presentado en la Escuela Politécnica Superior de Ingeniería de Manresa ... [leer +]
Fotografía "Escullera", captada desde el globo lanzado por el equipo NESLAB, ganadora del concurso Global Space Balloon Challenge Estudiantes de la ESEIAAT lanzan un globo a la estratosfera que capta imágenes espectaculares de la Tierra y el Sol Un grupo de 17 estudiantes de varios cursos de la Escuela de Ingenierías Industrial, Aeroespacial ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech