You are here: Home > More news > Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

New

Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en l’àmbit de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.

20/04/2017
La medalla Feenberg 2017 se li ha atorgat a Jordi Boronat, del grup BQMC i vinculat al Departament de Física de la UPC i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), pel seu “desenvolupament i aplicació de mètodes microscòpics de molts cossos, tant analítics com computacionals, i pel seu ús per determinar amb precisió les propietats dels fluids quàntics i la dilució dels gasos en diverses geometries i en el règim d’encreuament BEC-BCS”.

El grup BQMC de la UPC centra la seva recerca en l’estudi de sistemes quàntics de moltes partícules que interaccionen entre si, siguin àtoms, electrons o molècules. Concretament, els investigadors del grup ho fan mitjançant la simulació numèrica a través de programes de càlcul que resolen equacions de mecànica quàntica. Gràcies a això, poden estudiar, per exemple, heli líquid, gas d’electrons o gas ultrafred en l’estat condensat de Bose-Einstein. Aquest estudi els serveix per avançar en el coneixement del comportament quàntic de la matèria.

L’entrega del premi es realitzarà en el marc de la 19a edició de les Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos, que enguany tindrà lloc a Corea del Sud.

La medalla Feenberg es va establir l’any 1983 en record a la figura de l’investigador Eugene Feenberg. Des de llavors, cada dos anys aquest reconeixement s’atorga a un investigador d’entre una llista de nominats. En edicions anteriors, han estat premiats, entre d’altres, Anthony J. Leggett i Walter Kohn, dos científics que posteriorment van rebre el Premi Nobel.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
Oriol Bohigas Library presented at the UPC’s Barcelona School of Architecture On 28 April, the Barcelona School of Architecture (ETSAB) of the Universitat Politècnica de ... [read +]
From left to right: Ramón Garcia, Adam Teixidó, Guillem Megías, Gerard Pascual and Roger Bahí. UPC students hunt muons in stratosphere to test theory of relativity Within the framework of the European REXUS/BEXUS programme, a group of five students from the ... [read +]
UPC maintains position among world’s best 150 universities under 50 according to THE ranking The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has maintained its position in the 101-150 range of ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)