Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017 pels seus avenços científics en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en el camp de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.

20/04/2017
La medalla Feenberg 2017 se li ha atorgat a Jordi Boronat, del grup BQMC i vinculat al Departament de Física de la UPC i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), pel seu “desenvolupament i aplicació de nous mètodes per determinar les propietats dels fluids a molt baixes temperatures, on les partícules posen de manifest les seves propietats quàntiques”.

El grup BQMC de la UPC centra la seva recerca en l’estudi de sistemes de molts àtoms, electrons o molècules que interaccionen entre si, emprant programes de càlcul que resolen les equacions de mecànica quàntica. Gràcies a això poden estudiar, per exemple, les propietats de l’heli líquid i avançar en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Les propietats dels materials a molt baixes temperatures permeten ja la realització de mesures de camps magnètics amb altíssima precisió i el seu coneixement serà crític en el desenvolupament dels futurs ordinadors quàntics.

L’entrega del premi es realitzarà en el marc de la 19a edició de les Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos, que enguany tindrà lloc a Corea del Sud.

La medalla Feenberg es va establir l’any 1983 en memòria de l’investigador Eugene Feenberg. Des de llavors, cada dos anys aquest reconeixement s’atorga a un investigador d’entre una llista de nominats. En edicions anteriors, han estat premiats, entre d’altres, Anthony J. Leggett i Walter Kohn, dos científics que posteriorment van rebre el Premi Nobel.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Foto de grupo de todos los finalistas del concurso, junto con los representantes institucionales y académicos, con la vicerrectora Esther Real en el medio. Otorgados los premios a las mejores ideas de negocio del 7º Concurso Emprèn UPC-Yuzz Un sistema que gestiona y controla de forma exhaustiva la recogida de los niños en los centros ... [leer +]
Los estudiantes Paula Sánchez, Xavier Sánchez y Guillermo Sabrido, con el medidor de masa muscular que han ideado. Estudiantes de la ESEIAAT crean soluciones para mejorar la calidad de vida de pacientes de Asepeyo con discapacidades 15 estudiantes de la Escuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de ... [leer +]
Mapa de salinidad del mar Mediterràneo, elaborado por el BEC El Barcelona Expert Center (BEC) celebra sus 10 años y presenta los primeros mapas de salinidad del Mediterráneo Nacido para dar apoyo a Agencia Espacial Europea, el Centro Experto en Teledetección de Barcelona ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech