Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017 pels seus avenços científics en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en el camp de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.

20/04/2017
La medalla Feenberg 2017 se li ha atorgat a Jordi Boronat, del grup BQMC i vinculat al Departament de Física de la UPC i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), pel seu “desenvolupament i aplicació de nous mètodes per determinar les propietats dels fluids a molt baixes temperatures, on les partícules posen de manifest les seves propietats quàntiques”.

El grup BQMC de la UPC centra la seva recerca en l’estudi de sistemes de molts àtoms, electrons o molècules que interaccionen entre si, emprant programes de càlcul que resolen les equacions de mecànica quàntica. Gràcies a això poden estudiar, per exemple, les propietats de l’heli líquid i avançar en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Les propietats dels materials a molt baixes temperatures permeten ja la realització de mesures de camps magnètics amb altíssima precisió i el seu coneixement serà crític en el desenvolupament dels futurs ordinadors quàntics.

L’entrega del premi es realitzarà en el marc de la 19a edició de les Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos, que enguany tindrà lloc a Corea del Sud.

La medalla Feenberg es va establir l’any 1983 en memòria de l’investigador Eugene Feenberg. Des de llavors, cada dos anys aquest reconeixement s’atorga a un investigador d’entre una llista de nominats. En edicions anteriors, han estat premiats, entre d’altres, Anthony J. Leggett i Walter Kohn, dos científics que posteriorment van rebre el Premi Nobel.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Comunicado de condena de la UPC al atentado de Barcelona [leer +]
La arquitecta Carme Pigem inaugurará el curso académico 2017-2018 de la UPC El 22 de setiembre tendrá lugar el acto de inauguración oficial del curso 2017-2018 de la ... [leer +]
Imagen del nanosatélite predecesor del CubeSat-4 Estudiantes de la UPC lanzarán al espacio el nanosatélite CubeSat-4 para observar la Tierra Un grupo de 18 estudiantes de grado, máster y doctorado de la Universitat Politècnica de ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech