You are here: Home > More news > Josep Fernández, degà de la FIB

New

Josep Fernández, degà de la FIB

El professor Josep Fernández Ruzafa ha estat nomenat, el 14 de juny, degà de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), després del procés electoral que va culminar amb les votacions del 24 de maig.

14/06/2017
Josep Fernández, candidat únic en les eleccions a degà o degana de la FIB, ha pres el relleu a Núria Castell, al capdavant d’aquest centre docent de la UPC des de fa set anys. L'equip que l'acompanya està format, majoritàriament, per membres del deganat actual, com ara René Alquézar, que seguirà com a cap d'Estudis; Gemma Sesé, com a cap d'Estudis de la Fase Inicial; Enric Xavier Martín, com a vicedegà de Promoció i Comunicació; Roser Rius, com a vicedegana de Qualitat, i Maria Teresa Abad, que passaria a ser vicegana d’Estudiantat. Al deganat s'afegeixen Daniel Jiménez com a vicedegà d'Estudis de Postgrau i Montserrat Maureso com a secretària acadèmica. També formen part de la candidatura i de l’equip actual Carme Murillo, cap del Serveis de Gestió i Suport de la FIB; José Manuel Diéguez, cap d’Àrea de Suport a la Presa de Decisions, i Rosa María Martín, cap dels Serveis de l’inLab FIB.

Doctor en Informàtica per la UPC (1998) i llicenciat en Informàtica a la FIB (promoció 1984-1989) per la mateixa Universitat, Josep Fernández és professor titular d’universitat al Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial. Anteriorment a la seva elecció com a degà, Josep Fernández ha estat vicedegà de Promoció i Comunicació de la FIB (2007-2014), així com cap de secció del departament al qual està vinculat (2003-2007).

Com a professor, imparteix docència a la FIB des del 1989, concretament en el grau en Enginyeria Informàtica i en els àmbits dels sistemes digitals, les interfícies de computadors, els sistemes incrustats, la robòtica i la visió per computador. També és professor d’innovació docent del màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària a l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC.

Membre de Grup de Recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS), desenvolupa la seva activitat científica en els camps de la robòtica assistencial, la robòtica mèdica, els sistemes de percepció i els laboratoris on-line (remots). Com a investigador, també forma part del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC.

40è aniversari de la FIB
L’inici del mandat de Josep Fernández coincideix amb la commemoració del 40è aniversari de la FIB, que va començar la seva singladura l’octubre del 1977, en els edificis de Torre Girona, on es va ubicar els primers anys. Des d’aleshores, 10.000 estudiants i estudiantes s’han titulat en aquesta Facultat.

Per celebrar-ho, la FIB ha organitzat un programa d’activitats durant tot l’any, com ara l’exposició històrica 'La computació, de l'àbac al PC', que es pot veure fins al 29 de juny, a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté del Campus Nord, a Barcelona, després d'haver passat per L’Illa Diagonal. La mostra, elaborada amb el suport de la Universitat de La Rioja i la Universiat de la Universitat Oberta de Catalunya, amplia i complementa el contingut d'exposicions anteriors de la FIB. En aquest cas se centra més en tecnologies, aparells i objectes que van precedir la informàtica actual. A més dels precedents esmentats, s’han afegit també objectes relacionats amb les primeres computadores gegants, conegudes com “cervellets electrònics”, i amb alguns dels primers PC.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
From left to right: researchers Eduard Alarcón, Sergi Abadal—holding a tablet in his hands showing the logo of the project and a simulation that is being worked on—and Albert Cabellos Scientists from the UPC investigate reconfigurable and programmable metamaterials Creating materials with programmable electromagnetic properties, called software-defined ... [read +]
MareNostrum 4 MareNostrum 4 begins operation MareNostrum provides 11.1 petaflops of processing power for scientific research [read +]
UPC rises 46 places in QS World University Rankings 2018 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has risen 46 positions and once again ranks amongst ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)