Esteu aquí: Inici > Més notícies > La Facultat de Nàutica ha acollit la celebració del cinquè aniversari del Sino-Spanish Campus

El 14 i 15 de juny, a la Facultat de Nàutica de Barcelona

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) ha acollit, el 14 i 15 de juny, una delegació de representants del Sino-Spanish Campus, amb seu a Xangai, amb motiu del cinquè aniversari de la seva creació. El degà, Agustí Martín, acompanyat del rector de la UPC, Enric Fossas, i la vicerectora de Relacions Internacionals, Lourdes Reig, han rebut els representants universitaris.

15/06/2017
La celebració del cinquè aniversari del projecte Sino-Spanish Campus, que s'ha celebrat juntament amb la Universidad Politécnica de Madrid (UPM), ha tingut lloc a la sala d'actes de la Facultat i ha comptat també amb la presència del rector d’aquesta universitat, Guillermo Cisneros, així com del vicerector de la Universitat de Tongji, Lyu Peiming.

El projecte Sino-Spanish Campus és un iniciativa universitària conjunta, impulsada des de fa cinc anys per la UPC, la UPM i la Universitat de Tongji, és la primera seu universitària espanyola a la Xina i constitueix una plataforma per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural. També vol ser punt de referència per a la comunitat universitària de la UPC i de la UPM que realitzen estades a la Xina, així com a la resta de països asiàtics. Alhora, promou la mobilitat i la creació de nous acords de doble titulació amb universitats del país.

Paral.lelament, a la sala d'actes de la Facultat s’ha organitzat el Workshop in Smart Cities: Challenges and Opportunities (SCCaOS 2017) que reuneix experts de totes tres universitats i representats d’empreses i institucions relacionades amb el sector de les ciutats intel·ligents per crear un fòrum de debat i intercanvi d’idees i fomentar sinèrgies i futures col·laboracions. El workshop està organitzat en cinc àmbits temàtics, tots ells al voltant de les smart cities: sensors i intel·ligència artificial per a hospitals i residències; arquitectura i ciutats del futur; vehicles urbans per a les ciutats del futurs; aplicacions smart amb drons, i sensorització de les ciutats.

La iniciativa, en el cas de la UPC, s'ha emmarcat en les activitats del Campus d'Excel·lència Internacional i té el suport del Santander.

Acord de col·laboració amb China TIANYING
D’altra banda, en el marc del projecte Sino-Spanish Campus, s’ha signat un acord amb l’empresa China TIANYING Inc. a través del qual l’empresa xinesa entra a formar part del comitè executiu del Campus i donarà suport a la iniciativa amb un programa de beques i de pràctiques internacionals per als estudiants de les tres institucions. L’acord també preveu l’impuls de projectes de recerca i de transferència de tecnologia conjunts, així com el suport, a través de les delegacions d’Urbaser de Madrid i Barcelona –empresa que forma part del grup China TIANYING Inc.– a les activitats que es portin a terme en el marc d’aquest projecte.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Comunicat de condemna de la UPC a l'atemptat de Barcelona [llegir +]
Imatge de la passada edició del WomENcourage 200 ‘dones TIC’ d’arreu del món es reuneixen a la UPC amb motiu del congrés womENcourage La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull, del 6 al 8 de setembre, el congrés ... [llegir +]
Acte de signatura del SIITC Impuls a la creació del Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya La Generalitat de Catalunya ha signat, el 28 de juliol, un acord amb nou universitats catalanes, ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)