You are here: Home > More news > La Facultat de Nàutica ha acollit la celebració del cinquè aniversari del Sino-Spanish Campus

New

El 14 i 15 de juny, a la Facultat de Nàutica de Barcelona

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) ha acollit, el 14 i 15 de juny, una delegació de representants del Sino-Spanish Campus, amb seu a Xangai, amb motiu del cinquè aniversari de la seva creació. El degà, Agustí Martín, acompanyat del rector de la UPC, Enric Fossas, i la vicerectora de Relacions Internacionals, Lourdes Reig, han rebut els representants universitaris.

15/06/2017
La celebració del cinquè aniversari del projecte Sino-Spanish Campus, que s'ha celebrat juntament amb la Universidad Politécnica de Madrid (UPM), ha tingut lloc a la sala d'actes de la Facultat i ha comptat també amb la presència del rector d’aquesta universitat, Guillermo Cisneros, així com del vicerector de la Universitat de Tongji, Lyu Peiming.

El projecte Sino-Spanish Campus és un iniciativa universitària conjunta, impulsada des de fa cinc anys per la UPC, la UPM i la Universitat de Tongji, és la primera seu universitària espanyola a la Xina i constitueix una plataforma per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural. També vol ser punt de referència per a la comunitat universitària de la UPC i de la UPM que realitzen estades a la Xina, així com a la resta de països asiàtics. Alhora, promou la mobilitat i la creació de nous acords de doble titulació amb universitats del país.

Paral.lelament, a la sala d'actes de la Facultat s’ha organitzat el Workshop in Smart Cities: Challenges and Opportunities (SCCaOS 2017) que reuneix experts de totes tres universitats i representats d’empreses i institucions relacionades amb el sector de les ciutats intel·ligents per crear un fòrum de debat i intercanvi d’idees i fomentar sinèrgies i futures col·laboracions. El workshop està organitzat en cinc àmbits temàtics, tots ells al voltant de les smart cities: sensors i intel·ligència artificial per a hospitals i residències; arquitectura i ciutats del futur; vehicles urbans per a les ciutats del futurs; aplicacions smart amb drons, i sensorització de les ciutats.

La iniciativa, en el cas de la UPC, s'ha emmarcat en les activitats del Campus d'Excel·lència Internacional i té el suport del Santander.

Acord de col·laboració amb China TIANYING
D’altra banda, en el marc del projecte Sino-Spanish Campus, s’ha signat un acord amb l’empresa China TIANYING Inc. a través del qual l’empresa xinesa entra a formar part del comitè executiu del Campus i donarà suport a la iniciativa amb un programa de beques i de pràctiques internacionals per als estudiants de les tres institucions. L’acord també preveu l’impuls de projectes de recerca i de transferència de tecnologia conjunts, així com el suport, a través de les delegacions d’Urbaser de Madrid i Barcelona –empresa que forma part del grup China TIANYING Inc.– a les activitats que es portin a terme en el marc d’aquest projecte.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
UPC rises 46 places in QS World University Rankings 2018 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has risen 46 positions and once again ranks amongst ... [read +]
The American astrophysicist Kip S. Thorne The UPC has awarded an honorary doctoral degree to the American astrophysicist Kip S. Thorne On Thursday 25 May of this year, the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has awarded an ... [read +]
Oriol Bohigas Library presented at the UPC’s Barcelona School of Architecture On 28 April, the Barcelona School of Architecture (ETSAB) of the Universitat Politècnica de ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)