Esteu aquí: Inici > Més notícies > Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

S’ha inaugurat divendres, 16 de març, a les 19h a la Capella de Santa Àgata del Museu d’Història de Barcelona (Plaça del Rei , s/n, Barcelona)

Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

La UPC participa a l’exposició ‘Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni’, organitzada pel Museu d’Història de Barcelona, la Real Sociedad Matemática Española i la Societat Catalana de Matemàtiques. La instal·lació pretén divulgar els lligams entre la matemàtica i les creacions artístiques de manera amena i interactiva.

16/03/2012
La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) col·labora amb el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA) en el muntatge de l’exposició Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni que es pot visitar des del 17 de març i fins al 6 de maig a la Capella de Santa Àgata del MUHBA (Plaça del Rei, s/n, Barcelona). A la inauguració, que va tenir lloc el 16 de març, van assistir Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; Antonio Campillo, president de la Real Sociedad Matemática Española, i Joan de Solà-Morales, president de la Societat Catalana de Matemàtiques.

L'exposició és resultat d'una joint venture entre l'exposició interactiva IMAGINARY de la Real Sociedad Matemática Española (RSME)—comissariada pel professor de Matemàtica Aplicada de la UPC Sebastià Xambó—, el MUHBA i la comunitat matemàtica local. S’hi presenten de manera conjunta elements universals de la matemàtica i elements històrics particulars de la ciutat de Barcelona amb contingut matemàtic.

Els elements de la instal·lació s’han agrupat en quatre mòduls: els frescos de Ferrer Bassa a la capella de Sant Miquel del monestir de Pedralbes; l’arquitectura de la capella de Santa Àgata, el Saló del Tinell i el Monestir de Pedralbes; el gran rellotge de la Torre de les Hores i les estacions de metro de la Plaça Catalunya i la Plaça Espanya, projectades per Esteve Terrades.

A través d’Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni, l’espectador coneix el diàleg entre geometria i àlgebra, aprèn a llegir les propietats d’una forma, com ara les simetries, en la seva equació o bé descobreix singularitats i punts especials del patrimoni barceloní i els misteris conceptuals que impliquen.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La higiene de mans obre la V Jornada de Contactologia per a professionals, del Centre Universitari de la Visió El proper dia 17 de setembre, de 9h a 17h, el Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Facultat ... [llegir +]
La UPC, seu de la segona conferència internacional de la formació permanent en ciències aplicades Entre els dies 15 i 17 de setembre, la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech ... [llegir +]
El 30 d’octubre, eleccions parcials per renovar vacants al Claustre Universitari El 10 de setembre s’han convocat les eleccions parcials per renovar les 61 vacants que s’han ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech