Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC és la primera universitat catalana en el rànquing mundial de sostenibilitat

Es valora la gestió ambiental de 215 universitats de 49 països

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és la primera institució catalana, la segona politècnica espanyola i la tercera de les vuit universitats de l’Estat participants, compromesa amb el medi ambient, segons l’edició 2012 del GreenMetric World University Rànking, elaborat recentment per la Universitat d’Indonèsia.

15/01/2013
La UPC ocupa el lloc 81 al Ranking GreenMetric World Universtiy 2012, publicat per la Universitat d’Indonèsia (UI) i que posiciona un total de 215 universitats de 49 països en relació a les polítiques ambientals i de sostenibilitat. La UPC apareix en aquesta relació com la primera de l’àmbit català, la segona politècnica de l’Estat (després de la Universitat Politècnica de València) i la tercera de les vuit universitats espanyoles que hi participen, encapçalades per la Universitat d’Alcalà.

relació i posicionament de les universitats espanyoles al rànquing greenmetric 2012

En l’àmbit europeu, la UPC se situa en la posició 22 d’aquest rànquing, que analitza les politiques ambientals de centres d’educació superior de tot el món prenent com a referència l’eficiència energètica, el tractament correcte dels recursos i el foment de sistemes de transport no contaminants, entre altres. Concretament, s’analitzen 41 indicadors agrupats en sis grans àmbits: aigua; educació; energia i canvi climàtic; entorn i infraestructures; residus i transports.

El rànquing està liderat per la Universitat de Connecticut (Estats Units) en primer lloc, seguida de la Universitat de Nottingham (Regne Unit) en segon lloc, i la Universitat College Cork (Irlanda) en tercera posició.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, per primera vegada a la classificació general del rànquing de Xangai La UPC entra a formar part, per primer cop, de la classificació general de l’Academic Ranking of ... [llegir +]
El 23 de setembre, el fundador de La Fageda inaugurarà el curs acadèmic 2014-2015 El 23 de setembre, a les 11.30 hores, a l’auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, tindrà lloc ... [llegir +]
Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup d'investigadors de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech