Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC és la primera universitat catalana en el rànquing mundial de sostenibilitat

Es valora la gestió ambiental de 215 universitats de 49 països

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és la primera institució catalana, la segona politècnica espanyola i la tercera de les vuit universitats de l’Estat participants, compromesa amb el medi ambient, segons l’edició 2012 del GreenMetric World University Rànking, elaborat recentment per la Universitat d’Indonèsia.

15/01/2013
La UPC ocupa el lloc 81 al Ranking GreenMetric World Universtiy 2012, publicat per la Universitat d’Indonèsia (UI) i que posiciona un total de 215 universitats de 49 països en relació a les polítiques ambientals i de sostenibilitat. La UPC apareix en aquesta relació com la primera de l’àmbit català, la segona politècnica de l’Estat (després de la Universitat Politècnica de València) i la tercera de les vuit universitats espanyoles que hi participen, encapçalades per la Universitat d’Alcalà.

relació i posicionament de les universitats espanyoles al rànquing greenmetric 2012

En l’àmbit europeu, la UPC se situa en la posició 22 d’aquest rànquing, que analitza les politiques ambientals de centres d’educació superior de tot el món prenent com a referència l’eficiència energètica, el tractament correcte dels recursos i el foment de sistemes de transport no contaminants, entre altres. Concretament, s’analitzen 41 indicadors agrupats en sis grans àmbits: aigua; educació; energia i canvi climàtic; entorn i infraestructures; residus i transports.

El rànquing està liderat per la Universitat de Connecticut (Estats Units) en primer lloc, seguida de la Universitat de Nottingham (Regne Unit) en segon lloc, i la Universitat College Cork (Irlanda) en tercera posició.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Se suspenen les activitats a l'exterior dels edificis de la UPC al Campus de Terrassa A causa de l'activació de la fase d'alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) de ... [llegir +]
Acte de reconeixement dels quatre establiments de restauració de la UPC acreditats per l’Agència de Salut Pública de Catalunya. Quatre establiments de restauració de la UPC, acreditats per l’Agència de Salut Pública de Catalunya L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha atorgat l’acreditació AMED (Alimentació ... [llegir +]
Aleix Ripoll Ruiz (ha estudiat el Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC, i actualment estudia el Màster 'Automatics, Control and  Robotics' de la UPC); Aleix Figueres Simó (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC); Hugo Bertiche Argila (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC), i Arnau Garcia Terrades (estudiant d’Enginyeria Aeronàutica, a l’ETSEIAT). Estudiants de l'EETAC i l'ETSEIAT construeixen un ‘drone’ per salvar rinoceronts i elefants de la cacera furtiva a l’Àfrica Un equip de quatre estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha dissenyat i ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)