Esteu aquí: Inici > Més notícies > 'Les matèries primeres de la cuina mediterrània' a càrrec de Carme Ruscalleda a l'ESAB

Dilluns, 5 de març, a les 17h a la Sala de Graus de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB). Campus del Baix Llobregat. Edifici D4. C. Esteve Terradas, 8. Castelldefels

La reconeguda cuinera Carme Ruscalleda participarà en una conferència i taula rodona organitzada per l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona. L'acte aborda la importància de la qualitat de les matèries primeres per obtenir bons plats.

05/03/2012
L'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) ha acollit la conferència Les matèries primeres de la cuina mediterrània, a càrrec de la cuinera Carme Ruscalleda. L'acte ha tingut lloc dilluns, 5 de març a les 17h a la Sala de Graus de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB), en el marc de les activitats organitzades durant aquest curs en motiu de la celebració del centenari de l'Escola.

L'acte ha estat presentat per Lourdes Reig, directora de l'ESAB. Un cop finalitzada la conferència de Ruscalleda, s'ha donat pas a la taula rodona titulada  És suficient la qualitat de la matèria primera per garantir la qualitat del producte elaborat?, en la que hi han participat Carme Ruscalleda; Antoni Massanés, director de la Fundació ALICIA; Ramon Casamada, pagès i president de la DOP Mongetes del Ganxet; Manuel Ortiz, president del Gremi d'Hosteleria de Castelldefels i Baix Llobregat i Joan Soler, Celler Abadal, DO Pla de Bages. La professora de l'ESAB Roser Romero ha moderat la taula.

Carme Ruscalleda
Carme Ruscalleda i Serra (Sant Pol de Mar, Maresme, 1952) és una cuinera catalana propietària, amb el seu marit Antoni Balam, del Restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar i del Restaurant Sant Pau a Tòquio (Japó). El restaurant català compta amb tres estrelles de la Guia Michelin a la labor de la cuina del restaurant i el recentment obert al Japó, ja n'ha obtingut dues.

És una de les cuineres més innovadores i s'ha convertit en la primera xef catalana en aconseguir tres estrelles Michelin. Autodidacta i avantguardista, però sempre a prop de la tradició culinària catalana. Nascuda en una família agricultora i comerciant, va estudiar comerç mercantil i es va incorporar al negoci familiar de xarcuteria al qual va incorporar una secció de plats per emportar que ella mateixa cuinava. El 1988 obre el Restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, i el 2004 el restaurant de Tòquio, que ja compta amb dues estrelles Michelin. La seva cuina es basa sobretot en la cuina tradicional catalana a la que aporta un toc diferent o original.

Ha escrit el llibre Cuinar per ser feliç, que ha estat traduït a varies llengües.

17:00h Presentació de l'acte a càrrec de Lourdes Reig, directora de l'ESAB.

17:05h Conferència: Les matèries primeres de la cuina mediterrània a càrrec de Carme Ruscalleda

17:50h Taula rodona: És suficient la qualitat de la matèria primera per garantir la qualitat del producte elaborat?

18:30h Cafè

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC. La FIB rep un ajut de 10.000 euros per oferir una doble titulació en TIC i salut amb l’Ecole d’Ingénieurs ISIS de França El projecte formatiu que han presentat la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la ... [llegir +]
Imatge gràfica del programa UPC Cardio En marxa el Programa de promoció de la salut cardiovascular per al PDI i PAS El proper 20 de maig es posarà en marxa el Programa de Promoció de la Salut Cardiovascular a la ... [llegir +]
El Consell Social convoca el Premi UPC de Ciència-Ficció 2014 El Consell Social de la UPC ha convocat el Premi UPC de Ciència-Ficció d’aquest any. La ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech