Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Lluís Torner, Samuel Sánchez i el Cetaqua reben els Premis Nacionals de Recerca

En una gala que ha tingut lloc el 21 de març al TNC

Lluís Torner, Samuel Sánchez i el Cetaqua reben els Premis Nacionals de Recerca

El Govern català i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) han lliurat, el 21 de març al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), els Premis Nacionals de Recerca 2016 a Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Així mateix, Samuel Sánchez Ordóñez, professor ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), del qual forma part la UPC, ha rebut aquesta distinció en la categoria al Talent Jove, mentre que el Centre Tecnològic de l'Aigua (Cetaqua), participat també per la Universitat, ho ha fet en la de Partenariat Publicoprivat en R+I.

21/03/2017
El físic Lluís Torner ha rebut, el 21 de març, el Premi Nacional de Recerca 2016,  que convoquen el Govern de la Generalitat de Catalunya i l'FCRi. Llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i doctor catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Torner ha dut a terme una recerca pionera en fotònica, concebent i creant, l’any 2002, l’ICFO, institut universitari de recerca adscrit a la UPC.

Sota la direcció de Torner, l’ICFO ha esdevingut un centre de referència global en recerca en fotònica i en aplicacions com la biomediciona, les energies renovables, la nanotecnologia, el grafè, les tecnologies quàntiques i les tecnologies de la informació.

El Premi Nacional de Recerca, amb una dotació econòmica de 40.000 euros, reconeix l’investigador que hagi contribuït internacionalment en l’avenç d’una disciplina científica en els àmbits de les ciències humanes i socials, en les ciències de la vida i de la salut, i en les enginyeries, la tecnologia i les ciències experimentals.

Distincions al Talent Jove i al Partenariat Publicoprivat en R+I
samuel-sanchez,  premi nacional de recerca al talent jovePer part seva, Samuel Sánchez Ordóñez, professor d’investigació ICREA a l’IBEC, institut constituït per la UPC, la Universitat de Barcelona (UB) i la Generalitat de Catalunya, ha rebut la distinció al Talent Jove dels Premis Nacionals de Recerca. Sánchez Ordóñez està especialitzat en el desenvolupament de nanomotors i nanorobots autopropulsats, enginys capaços de materialitzar, entre d’altres, aplicacions mèdiques com ara l’adreçament i alliberament de fàrmacs, i mediambientals, com ara la lluita contra aigües contaminades.

Aquest premi, que compta amb una dotació econòmica de 10.000 euros, reconeix els joves investigadors que en la seva trajectòria professional han destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball.

personal tècnic del ctaqua revisant instal·lacions D’altra banda, el Centre Tecnològic de l’Aigua (Cetaqua), participat per Aigües de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i la UPC,  ha rebut el guardó corresponent en la categoria de Partenariat Publicoprivat en R+I. Aquest centre tecnològic ha estat distingit per la seva tasca en R+D+i, mitjançant la qual ofereix solucions pràctiques i reals a administracions, empreses i al conjunt de la societat en la gestió del cicle integral de l'aigua.

Cetaqua, que disposa d'una cartera global de més de 300 projectes col·laboratius amb universitats nacionals i europees, compta amb més de 70 col·laboradors, dels quals més de 20 són doctors, i set assessors científic-tècnics d'universitats prestigioses.

L’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca ha tingut lloc el 21 de març a les 19.30 h, al TNC (Plaça de les Arts, 1, Barcelona), en una gala que ha estat presidida pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont i que ha comptat amb la participació del Dr. Antoni Esteve, president de la FCRi. L'acte ha estat conduit per l’actriu Sílvia Bel.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Imagen que muestra cómo se aplica la tecnología de ultrasonidos para recubrir tejidos con nanopartículas antimicrobianas. El investigador Tzanko Tzanov lidera un proyecto para fabricar, con ultrasonidos y a escala industrial, tejidos y dispositivos antimicrobianos El investigador y profesor Tzanko Tzanov, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en el ... [leer +]
Imagen del Premio Charles Babbage. Mateo Valero, director del BSC-CNS, recibe el premio Charles Babbage El director del Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), ... [leer +]
De izquierda a derecha, Ramón Garcia, Adam Teixidó, Guillem Megías, Gerard Pascual y Roger Bahí. Estudiantes de la UPC, a la caza de muones en la estratosfera para comprobar la teoría de la relatividad Un grupo de cinco estudiantes de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha sido ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech