You are here: Home > More news > Mateo Valero, director del BSC-CNS, rep el premi Charles Babbage

New

Atorgat per l’associació mundial d’enginyers IEEE, que li lliurarà el 31 de maig a Orlando

Mateo Valero, director del BSC-CNS, rep el premi Charles Babbage

El director del Barcelona Supercomputing Center–Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), Mateo Valero, ha estat guardonat amb el premi Charles Babbage sobre computació paral·lela de l’associació mundial d’enginyers Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE).

20/04/2017
L’IEEE atorga a Mateo Valero el premi Charles Babbage, que consisteix en un certificat i una dotació de mil dòlars, per “les seves contribucions a la computació paral·lela a través d'un treball tècnic brillant, la tutoria als estudiants de doctorat i la construcció de l'entorn europeu d'investigació increïblement productiu".

El premi serà lliurat el 31 de maig a Orlando (Florida, als Estats Units) en el decurs de la celebració de l’International Parallel and Distributed Processing Symposium (IPDPS 2017). En el mateix marc de la trobada, l’1 de juny, Valero farà una conferència destacada titulada Arquitectures Runtime-aware.

Mateo Valero, que centra la seva recerca en arquitectures per a computació d’altes prestacions, ha publicat prop de 700 articles, ha ofert més de 500 conferències i ha estat reconegut amb nombrosos premis per la seva tasca científica. Entre els reconeixements internacionals, destaca el Premi Eckert-Mauchly (2007), el guardó internacional més important en l’àmbit de l’arquitectura de computadors; el premi Seymour Cray (2015), el més important al món en l’àmbit de la computació d’altes prestacions, i el premi Harry H. Goode (2009). També ha rebut diversos reconeixements d’àmbit nacional, com el Premio Nacional de Investigación Julio Rey Pastor d’informàtica i matemàtiques; el Premio Nacional de Investigación Leonardo Torres Quevedo d’enginyeria; el Premio Rey Jaime I d’Investigació, de la Generalitat Valenciana; el 17è premi de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació; la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya i el Premio Aragón.

Valero va obtenir el títol d’Enginyer de Telecomunicacions l’any 1974 per la Universitat Politècnica de Madrid i va fer el seu doctorat en Telecomunicacions a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on poc després d’arribar va començar a donar classes a la recent creada Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB-UPC). Aviat, es va convertir en el primer catedràtic espanyol d’Informàtica amb la càtedra d’Arquitectura de Computadors.
L’IEEE-CS Charles Babbage Award va ser fundat per la secció de Computació de l’IEEE, en memòria d’aquest matemàtic britànic i reconeix contribucions significatives en diversos camps de la computació paral·lela.

Sobre el BSC-CNS
El Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) és el centre líder de la supercomputació a Espanya. La seva especialitat és la computació d’altes prestacions, coneguda també amb el nom d’HPC (High Performance Computing). La funció és doble: oferir infraestructures i servei en supercomputació als científics espanyols i europeus, i generar coneixement i tecnologia per transferir-los a la societat.

És un Centre d’Excel·lència Severo Ochoa, membre de primer nivell de la infraestructura de recerca europea PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe) i gestiona la Red Española de Supercomputación (RES).

El Consorci BSC està format pel Ministerio de Economía y Competitividad del Govern d’Espanya (60%), el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya (30%) i la Universitat Politècnica de Catalunya (10%).

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
From left to right: researchers Eduard Alarcón, Sergi Abadal—holding a tablet in his hands showing the logo of the project and a simulation that is being worked on—and Albert Cabellos Scientists from the UPC investigate reconfigurable and programmable metamaterials Creating materials with programmable electromagnetic properties, called software-defined ... [read +]
MareNostrum 4 MareNostrum 4 begins operation MareNostrum provides 11.1 petaflops of processing power for scientific research [read +]
UPC rises 46 places in QS World University Rankings 2018 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has risen 46 positions and once again ranks amongst ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)