Esteu aquí: Inici > Més notícies > Prova pilot sobre la renda municipal d’inclusió a la ciutat de Barcelona

En el marc del projecte B-Mincome, amb la participació del Data Management Group de la UPC

Prova pilot sobre la renda municipal d’inclusió a la ciutat de Barcelona

El Data Management Group (DAMA) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) desenvolupa la tecnologia software d’un projecte pilot sobre la renda municipal d’inclusió a la ciutat de Barcelona.

03/07/2017
El projecte B-Mincome, en el qual treballa el Data Management Group (DAMA) de la UPC, té per objectiu conèixer quina efectivitat tenen diversos tipus de prestació econòmica i serveis (com ara l’accés a l’habitatge, l’educació, l’ocupació...) per lluitar de la manera més eficient contra la pobresa urbana. La iniciativa pretén assolir també resultats sobre com millorar la coordinació i efectivitat dels diversos serveis que operen en un mateix territori, i com aconseguir que les persones perceptores de la renda guanyin autonomia, reduint a llarg termini la seva dependència dels subsidis públics.

B-Mincome, que es desenvolupa amb fons FEDER, ha estat un dels 15 seleccionats en el marc del projecte europeu Urban Innovative Action (UIA) i ha rebut un finançament de 4,85 milions d’euros de la Unió Europea, la qual cosa representa un 80% del cost total del projecte. En la iniciativa també hi participen l’Ajuntament de Barcelona, la Young Foundation, la Fundació Novact, Ivàlua, l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el centre per a la innovació social Nova i l’IESE Business School. Els resultats definitius seran presentats a l’octubre de 2019.

L’Ajuntament de Barcelona analitzarà durant els propers dos anys quina és la manera més eficaç per reduir les desigualtats i evitar la reproducció de la pobresa. En la prova pilot que posa en marxa, un miler de llars situades als barris de l’Eix Besòs es beneficiaran durant aquest període d’un ajut econòmic combinat amb diferents polítiques actives sociolaborals. La intenció d’aquestes prestacions no és només que es redueixin les desigualtats, sinó també empoderar els seus receptors, aconseguir tallar la transmissió de la pobresa de pares a fills i assegurar la igualtat d’oportunitats reals.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)