Esteu aquí: Inici > Notícies de recerca

Notícies de recerca

Noticia Premsa L'ETSAB posa el nom d'Oriol Bohigas a la seva biblioteca
Aquest divendres, 28 d’abril, a les 12 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull l’acte acadèmic de presentació de la Biblioteca Oriol Bohigas, amb la presència dels arquitectes Rafael Moneo, Eduardo Mangada, Pere Joan Ravetllat i l’escriptor Jordi Coca. L’acte, que tindrà lloc al vestíbul de la Biblioteca (Av. Diagonal, 649) i serà presidit pel rector de la UPC, Enric Fossas, i el director de l’ETSAB, Jordi Ros, reconstruirà el llegat polièdric de l’arquitecte Oriol Bohigas tant a la ciutat de Barcelona com a la nostre institució.
Noticia Premsa La UPC lidera un projecte europeu per fabricar, amb ultrasons i a escala industrial, teixits i dispositius antimicrobians
L’investigador i professor Tzanko Tzanov, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al Campus de Terrassa, lidera el projecte europeu PROTECT, destinat a aplicar la tecnologia d’ultrasons en la fabricació, a escala industrial, de teixits i dispositius recoberts amb nanopartícules antimicrobianes. Concretament, es recobriran teixits sanitaris i per a àrees públiques, dispositius mèdics i membranes per al tractament d’aigües. En el projecte, que es preveu finalitzar d’aquí a quatre anys, participen 22 socis de vuit països europeus, entre els quals s’inclou el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Associació de Recerca de la Indústria Tèxtil (AITEX), d’Alcoy (Alacant).
Noticia Premsa Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017
L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en l’àmbit de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.
Noticia Premsa Estudiants de la UPC, a la caça de muons a l’estratosfera per comprovar la teoria de la relativitat
Un grup de cinc estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha estat seleccionat, en el marc del programa europeu REXUS/BEXUS, per dissenyar i portar a terme un experiment a l’estratosfera amb el qual comprovaran la teoria de la relativitat especial d’Einstein. Concretament, ho faran estudiant els muons, unes partícules elementals que es troben a l’atmosfera. Són l’equip més jove —i l’únic a Espanya— que participa en la iniciativa. Fins als 8 de juny es poden fer aportacions econòmiques per finançar el projecte, a través de http://igg.me/at/gocadmus.
Noticia Premsa Distinció 'María de Maeztu' per a l’IRI i el grup de Teledetecció, Antenes, Microones i Superconductivitat de la UPC
El Ministeri d’Economia i Competitivitat ha atorgat, en el marc del programa de centres d’excel·lència, la distinció ‘María de Maeztu’ al grup de recerca en Teledetecció, Antenes, Microones i Superconductivitat (CommSensLab) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), centre mixt de la UPC i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Les dues unitats de recerca rebran 500.000 euros anuals per desenvolupar els seus projectes durant quatre anys.
És notícia
Imatge del cartell del 'Girls ICT Day' a la UPC. El 27 d’abril torna la jornada 'Girls in ICT Day' per promoure l'interès per les TIC entre les noies La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se suma, un cop més, al 'Girls in ICT Day', una ... [llegir +]
Targetó de l'acte de nomenament de la Biblioteca Oriol Bohigas, amb una foto de l'arquitecta amb part del llegat bibliogràfic L'ETSAB posa el nom d'Oriol Bohigas a la seva biblioteca Aquest divendres, 28 d’abril, a les 12 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de ... [llegir +]
Imatge que mostra com s’aplica la tecnologia d’ultrasons per recobrir teixits amb nanopartícules antimicrobianes. La UPC lidera un projecte europeu per fabricar, amb ultrasons i a escala industrial, teixits i dispositius antimicrobians L’investigador i professor Tzanko Tzanov, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)