Esteu aquí: Inici > Notícies de recerca

Notícies de recerca

Noticia Premsa El Barcelona Expert Center (BEC) celebra els seus 10 anys i presenta els primers mapes de salinitat de la Mediterrània
Nascut per donar suport a Agència Espacial Europea, el Centre Expert en Teledetecció de Barcelona (BEC, per les sigles en anglès de Barcelona Expert Center), porta 10 anys processant dades de la missió SMOS (Soil Moisture and Ocean Salinity) de l'Agència Espacial Europea (ESA), que mesura la humitat del sòl i la salinitat del mar, paràmetres clau per comprendre el cicle de l'aigua i la variabilitat climàtica. Ofereix, entre altres aplicacions, mapes d'humitat del sòl, útils per a la prevenció d'incendis i, des de fa molt poc, mapes de de salinitat, que permeten preveure precipitacions i tempestes amb fins a dos mesos d'antelació, amb una resolució espacial i temporal no igualada per altres centres internacionals. Aquests mapes, que aporten dades de zones altament complexes, com és el mar Mediterrani, es presenten durant la jornada de commemoració del seu desè aniversari, el 19 de juny, a Barcelona.
Noticia Premsa En marxa un nou programa d’incubació d'empreses fotòniques, impulsat pel CD6 i l'Ajuntament de Terrassa
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a través del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6), i l’Ajuntament de Terrassa impulsen un programa d’incubació d’empreses fotòniques amb l’objectiu d’integrar els agents actius en la creació de noves idees de negoci que utilitzin la llum com a element per desenvolupar el seu producte o servei. La iniciativa compta amb el suport de la Fundació Mobile World Capital i del Clúster d’Òptica i Fotònica del Sud d’Europa (SECPhO).
Noticia Premsa La UPC escala 46 posicions al QS World University Rankings 2018
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) escala 46 posicions i es classifica de nou, com fa dos anys, entre les 300 primeres universitats de tot el món, concretament en el lloc 275, al QS World University Rankings (QSWUR) 2018, publicat el 8 de juny. En el mateix rànquing, se situa al lloc 120 d’Europa, és la primera politècnica a Espanya, on ocupa el sisè lloc del conjunt universitari, i la tercera a Catalunya.
Noticia Premsa L’Escola de Doctorat ha organitzat una jornada de portes obertes
L’Escola de Doctorat de la UPC ha organitza, el 8 de juny, una jornada de portes obertes destinada a les persones que busquen continuar amb la seva formació acadèmica i estiguin motivats per fer recerca. L’esdeveniment ha tingut lloc a la sala d’actes de l’edifici Vèrtex, al Campus Nord, a Barcelona.
Noticia Premsa La UPC es consolida com la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) continua sent la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, tant en rendiment com en volum, on ha escalat fins la primera posició, a l’edició de 2017 de l’U-Ranking. Així mateix, es manté com la segona universitat estatal a escala global i escala posicions entre les tres primeres en docència i recerca.
És notícia
El 22 de juny, lliurament dels premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC YUZZ Dijous, 22 de juny, a partir de les 16 h, tindrà lloc, a la sala d’actes de la Facultat ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Els representants polítics i acadèmics que van participar en l'acte Es constitueix el Pacte Nacional per a la Universitat La comunitat universitària —inclosa la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)—, els ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)