Esteu aquí: Inici > Notícies de recerca

Notícies de recerca

Noticia Premsa Premi Pritzker d’arquitectura a Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, 'alumni' de l’ETSAV
Els arquitectes Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, de l’estudi RCR Arquitectes i 'alumni' de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han rebut el Premi Pritzker d’arquitectura 2017, el guardó internacional més prestigiós en aquest àmbit.
Noticia Premsa L'Escola de Camins acull, els dies 7 i 8 de març, la conferència internacional ‘Tramvia-ciutat’
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a través de l’Institut de Sostenibilitat i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, i amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Cercle d’Infraestructures, organitza els propers dies 7 i 8 de març la conferència internacional ‘Tramvia-ciutat’, una trobada de respresentants de diverses ciutats de tot el món que té com a objectiu analitzar les potencialitats i el futur d’aquest mitjà de transport.
Noticia Premsa Investigadors del CREB participen en la caracterització de patologies cardíaques de la malaltia Hutchinson-Gilford
Investigadors del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC han participat, amb la col·laboració de l’Institut de Ciències Cardiovasculars de Catalunya (ICCC), en un estudi del Centro Nacional de Investigaciones Cardiovasculares Carlos III (CNIC) sobre la malaltia Hutchinson-Gilford. Concretament, han detectat i quantificat les anomalies en la dinàmica d’alliberament de calci de les cèl·lules cardíaques.
Noticia Premsa Un projecte que incorpora el menjar en l’estudi dels espais públics urbans, finançat per RecerCaixa
Un projecte del grup de recerca Habitar de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha estat un dels seleccionats en el marc de l’última convocatòria del programa RecerCaixa. Es tracta d’un estudi innovador que vol establir unes bases per comprendre la influència del menjar als espais públics urbans de la ciutat de Barcelona.
Noticia Premsa CardioSense, una de les tecnologies de la UPC que es mostra al GSMA Mobile World Congress
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha patentat un electrocardiògraf fàcil d’utilitzar i assequible, que proporciona un prediagnòstic cardiovascular en menys d’un minut. És el primer sistema que detecta l’activitat elèctrica (electrocardiograma) i mecànica (l’ona de pols arterial) del cor a partir del contacte amb les mans o els peus, mitjançant dos parells de sensors metàl·lics. La patent d’aquest prototip ja ha estat concedida a Espanya, els Estats Units i la Xina, i ara s’ha sol·licitat també a Europa, el Japó, Corea i l’Índia. Es presenta aquesta setmana al GSMA Mobile World Congress, juntament amb d’altres capacitats tecnològiques de la Universitat.
És notícia
Els Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, d'RCR, guardonats amb el Premi Pritzker d’arquitectura 2017 Premi Pritzker d’arquitectura a Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, 'alumni' de l’ETSAV Els arquitectes Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, de l’estudi RCR Arquitectes i ... [llegir +]
Cartell de les eleccions al Claustre Universitari 2017, en el qual s'inidiquen les dates clau del calendari electoral La relació provisional de les candidatures a les eleccions al Claustre Universitari es publicarà el 3 de març a la Seu Electoral Electrònica Un total de 32.526 persones estan cridades a votar en les eleccions per escollir els representants ... [llegir +]
Un estudiant elaborant el seu projecte en el marc d'una edició anterior de hackatons. Arriben les 'hackatons' a la UPC per desenvolupar projectes innovadors en tecnologia, mobilitat i automoció A partir del 3 de març tornen les hackatons al Campus Nord de la Universitat Politècnica de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)