Esteu aquí: Inici > Notícies de recerca

Notícies de recerca

Noticia Premsa Estudiants de la UPC llançaran a l’espai el nanosatèl·lit CubeSat-4 per observar la Terra
Un grup de 18 estudiants de grau, màster i doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és l’únic equip espanyol seleccionat entre els sis finalistes de la segona edició del programa Fly Your Satellite!, convocat per l’Agència Espacial Europea (ESA). El CubeSat-4, un nanosatèl·lit creat al Nano Sat Lab de la UPC en gran part amb tecnologia pròpia, s’utilitzarà per obtenir informació de l’observació de la Terra i el llançament està previst per a l’any 2019.
Noticia Premsa Desenvolupen un sistema per trobar la recepta d’un plat a partir d’una fotografia
Amaia Salvador, investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), professora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i 'alumni' de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), ha desenvolupat un projecte pioner en intel·ligència artificial, al Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Noticia Premsa El CPSV planteja mesures per frenar l’impacte de l’illa de calor urbana a la Regió Metropolitana de Barcelona
El Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha avaluat i simulat, a diferents escales, els efectes del fenomen illa de calor urbana i del canvi climàtic a la Regió Metropolitana de Barcelona, amb un sistema que es pot extrapolar a altres àrees urbanes. Per pal·liar aquests efectes, proposa un conjunt de bones pràctiques de planejament urbà.
Noticia Premsa El CIT UPC rep el Premi Alares 2017 a l'excel·lència en prevenció de riscos laborals per a persones amb discapacitat
Els 'serious games' són jocs dissenyats amb un propòsit allunyat de l'entreteniment, encara que per la seva estètica i format puguin semblar-ho. El Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), integrat en el Centre d'Innovació i Tecnologia de la mateixa universitat (CIT UPC), dedica part de les seves activitats a dissenyar aquest tipus d'utilitats. Una d'elles, anomenada Integragame i desenvolupada per la investigadora Daniela Tost, directora de l'CREB ha estat distingida amb el premi de la Fundació Alares a l'Excel·lència en Prevenció de Riscos Laborals Destinada a les Persones amb Discapacitat.
Noticia Premsa La UPC continua sent la primera universitat espanyola en captació de fons del programa Horizon 2020
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es manté com la primera universitat i la tercera institució espanyola en captació de fons del programa europeu de recerca i innovació, Horizon 2020 (H2020), segons els resultats provisionals del darrer informe del Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI), corresponent al període 2014-2016. Per activitats, la Universitat destaca en els ajuts del Consell Europeu de Recerca i en les accions Marie Curie, així com en els programes dedicats al clima, a la seguretat i a les tecnologies de la informació i comunicació.
És notícia
Comunicat de condemna de la UPC a l'atemptat de Barcelona [llegir +]
Imatge de la passada edició del WomENcourage 200 ‘dones TIC’ d’arreu del món es reuneixen a la UPC amb motiu del congrés womENcourage La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull, del 6 al 8 de setembre, el congrés ... [llegir +]
Acte de signatura del SIITC Impuls a la creació del Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya La Generalitat de Catalunya ha signat, el 28 de juliol, un acord amb nou universitats catalanes, ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)