Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Dos nous grups al catàleg de recerca

Dos nous grups al catàleg de recerca

El Consell de Govern del 9 de novembre va acordar incloure dins del catàleg de grups de recerca de la UPC el grup d’Innovació, Modelització i Enginyeria en (Bio)Materials (IMEM) i el Laboratori de Mesura i Modelització de la Sostenibilitat (SUMMLab).

10/11/2011
Format per 16 membres del PDI, el nou grup IMEM es dedica a la preparació, caracterització i aplicació de polímers conductors i materials híbrids basats en la combinació d’aquest tipus de polímers amb argiles, biomolècules i partícules metàl∙liques. També fa aplicacions dels polímers conductors en la detecció de neurotransmissors, drogues i ions, i la preparació de membranes per a electrodiàlisis, suports per al creixement de cèl∙lules i supercapacitadors. Així mateix, es dedica a la formulació, caracterització i aplicació de pintures amb additius anticorrosius basats en polímers conductors; el disseny de nous aminoàcids, l’estudi de les propietats conformacionals d’aminoàcids i pèptids; la interacció pèptid‐receptor, i la relació estructura‐activitat.

Carlos Alemán és la persona responsable d’aquest grup, vinculat al Departament d’Enginyeria Química. Els membres del nou grup actualment formen part d’un altre grup de recerca, Innovació en Materials i Enginyeria Molecular, del qual es donen de baixa.

Per la seva banda, el grup SUMMLab, format per 13 PDI, centra la seva activitat de recerca en avançar en la comprensió de la complexitat dels sistemes socials i ecològics, i generar coneixements orientats a desenvolupar i aplicar pràctiques de gestió, governança i tecnologies apropiades mitjançant la recerca i la transferència de tecnologia inter i transdisciplinàries, que integrin les diverses ciències (socials, naturals, tecnològiques). Així mateix, promociona la comunicació científica i les trobades pel desenvolupament de la ciència dins del paradigma de la sostenibilitat.

El grup, amb l'investigador Martí Rosas com a responsable, està vinculat als departaments d’Enginyeria Elèctrica, d’Enginyeria Química, d’Enginyeria Tèxtil i Paperera, de Màquines i Motors Tèrmics i d’Òptica i Optometria.

Integració del grup de recerca GRECEAM al LEAM
D’altra banda, el Consell de Govern també va aprovar que el grup de recerca en Contaminació per Emissió Acústica i en Mecànica (GRECEAM) s’integri al grup de recerca acreditat Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica (LEAM). Aquesta integració es fa atès que els dos grups, amb seu al Campus de Terrassa, estan formats pel mateix equip de treball i tenen els mateixos objectius i activitats.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Logotip del Gran Recapte dels Aliments a la UPC. Arriba el Gran Recapte d’Aliments a la UPC Del 24 de novembre i fins al 12 de desembre, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se ... [llegir +]
Segons concurs 'Es busca tuit!' a la UPC. Publicats els guanyadors del concurs 'Es busca Tuit! #CiènciaUPC' Feromona, refraccionar, hardware i software, pressòstat i termòstat, i l'experiment d'Schrodinger ... [llegir +]
Estudiants resolen un dels problemes proposats en l'edició passada de la competició WEC. La UPC acull la 8ena edició de la competició d’enginyeria WEC La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acollirà, del 24 al 28 de novembre, la 8ena edició ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)