Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Dos nous grups al catàleg de recerca

Dos nous grups al catàleg de recerca

El Consell de Govern del 9 de novembre va acordar incloure dins del catàleg de grups de recerca de la UPC el grup d’Innovació, Modelització i Enginyeria en (Bio)Materials (IMEM) i el Laboratori de Mesura i Modelització de la Sostenibilitat (SUMMLab).

10/11/2011
Format per 16 membres del PDI, el nou grup IMEM es dedica a la preparació, caracterització i aplicació de polímers conductors i materials híbrids basats en la combinació d’aquest tipus de polímers amb argiles, biomolècules i partícules metàl∙liques. També fa aplicacions dels polímers conductors en la detecció de neurotransmissors, drogues i ions, i la preparació de membranes per a electrodiàlisis, suports per al creixement de cèl∙lules i supercapacitadors. Així mateix, es dedica a la formulació, caracterització i aplicació de pintures amb additius anticorrosius basats en polímers conductors; el disseny de nous aminoàcids, l’estudi de les propietats conformacionals d’aminoàcids i pèptids; la interacció pèptid‐receptor, i la relació estructura‐activitat.

Carlos Alemán és la persona responsable d’aquest grup, vinculat al Departament d’Enginyeria Química. Els membres del nou grup actualment formen part d’un altre grup de recerca, Innovació en Materials i Enginyeria Molecular, del qual es donen de baixa.

Per la seva banda, el grup SUMMLab, format per 13 PDI, centra la seva activitat de recerca en avançar en la comprensió de la complexitat dels sistemes socials i ecològics, i generar coneixements orientats a desenvolupar i aplicar pràctiques de gestió, governança i tecnologies apropiades mitjançant la recerca i la transferència de tecnologia inter i transdisciplinàries, que integrin les diverses ciències (socials, naturals, tecnològiques). Així mateix, promociona la comunicació científica i les trobades pel desenvolupament de la ciència dins del paradigma de la sostenibilitat.

El grup, amb l'investigador Martí Rosas com a responsable, està vinculat als departaments d’Enginyeria Elèctrica, d’Enginyeria Química, d’Enginyeria Tèxtil i Paperera, de Màquines i Motors Tèrmics i d’Òptica i Optometria.

Integració del grup de recerca GRECEAM al LEAM
D’altra banda, el Consell de Govern també va aprovar que el grup de recerca en Contaminació per Emissió Acústica i en Mecànica (GRECEAM) s’integri al grup de recerca acreditat Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica (LEAM). Aquesta integració es fa atès que els dos grups, amb seu al Campus de Terrassa, estan formats pel mateix equip de treball i tenen els mateixos objectius i activitats.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El dinosaure PLEO és una mascota intel·ligent que simula la reproducció d'aquests rèptils. Diversos projectes de la UPC es presenten a la XVa edició de Ciència en Acció La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa en la XVa edició de la ... [llegir +]
Joan Gispets, degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (al centre de la imatge); Alfons Bielsa, president del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (a l’esquerra de Joan Gispets); i Lluís Bielsa, vicepresident del COOOC (a la dreta de Joan Gispets) Més del 70% dels espanyols pateix la Síndrome Visual Informàtica per un ús excessiu de les pantalles El Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) i al Facultat d'Òptica i ... [llegir +]
Perry Lethlean, guanyador del Premi Rosa Barba, durant l'entrega dels guardons El projecte del Front Marítim d’Oakland guanya el premi Rosa Barba ‘Auckland Waterfront: North Wharf Promenade and Silo Park, New Zealand’ sobre el Front Marítim ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech