Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Propostes de nous graus i màsters en l’oferta d’estudis per al curs 2017-2018

Propostes de nous graus i màsters en l’oferta d’estudis per al curs 2017-2018

El Consell de Govern ha aprovat la proposta de nous estudis de grau i màster per al proper curs 2017-2018, la qual aten als criteris de viabilitat per a la implantació de nous ensenyaments aprovats pel Consell de Govern de 27 de juliol passat. La implantació d'aquesta proposta ja té l’acord del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) però requereix, encara, la verificació dels plans d’estudis per part de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari Català (AQU).

11/11/2016
Pel que fa als estudis de grau per al curs 2017-2018, segons la proposta aprovada pel Consell de Govern reunit el 4 de novembre, la UPC preveu oferir el proper curs un grau en Ciència i Enginyeria de les Dades, de 240 ECTS, impartit conjuntament per l’ETSETB i la FIB, que aprofitaria la capacitat lectiva disponible a l’àmbit TIC i que té l’objectiu de formar professionals experts en anàlisi i enginyeria de dades estructurades i no estructurades, amb una sòlida base matemàtica i habilitats pròpies de l’enginyeria.

També es planteja un nou grau en Enginyeria d’Automoció de 240 ECTS, per respondre a la demanda de la indústria de l’automoció d’enginyers i enginyeres amb uns coneixements específics, tant del producte com del procés de fabricació. La planificació del grau contempla que s’imparteixi a l’EPSEM amb l’opció de cursar el quart curs a l’EPSEM o bé a l’ETSEIB, on enllaçaria amb el màster universitari en Enginyeria d’Automoció. La proposta, que compta amb una implicació àmplia del teixit empresarial a través del Clúster de la Indústria d’Automoció a Catalunya, s’emmarca en el replantejament de l’oferta d’estudis a Manresa, que s’ha iniciat amb la desprogramació del grau en Enginyeria Elèctrica en aquesta Escola.

Igualment, s’inclou un grau interuniversitari en Tecnologies Industrials i Economia compartit  per la UPC (a l'ETSEIB) i la UPF (a la Facultat d’Economia), el qual incorpora continguts curriculars de Tecnologies Industrials combinats amb formació en Economia. La seva viabilitat, a la UPC, ve donada perquè, en principi, no comporta un increment d’oferta de places.

Per substituir el grau en Fotografia ja desprogramat, el CITM presenta un nou grau en Disseny, Animació i Art Digital que, en ser de tres anys, resta condicionat als acords del Consejo de Universidades. En la mateixa situació, però dins l’oferta pública, hi ha el grau en Paisatgisme, en col·laboració entre l'ETSAB i l'ESAB, la viabilitat del qual depèn de la possible reorganització de l’oferta de graus a l'ESAB i de l’obtenció de finançament extern.

En la proposta de nous estudis de màster oficial per al curs 2017-2018, destaquen el màster interuniversitari en Estudis Avançats en Disseny-Barcelona i el màster universitari en Enginyeria Naval i Oceànica. En el primer cas, es tractaria d’uns estudis de 60 ECTS impartits per la UPC (ETSAB, ESEIAAT, EPSEVG) i la UB (Belles Arts) que es formula com un ensenyament de gran demanda (com a mínim, 75 places), amb una part compartida pels quatre centres, seguida d’itineraris diferents en cadascun,  a més d'una especialitat de recerca transversal. El màster universitari en Enginyeria Naval i Oceànica de l'FNB completa el catàleg de màsters habilitants en enginyeria amb una titulació que mai s’ha pogut cursar a Catalunya. De120 ECTS, per garantir-ne la viabilitat l’oferta actual de postgrau a l'FNB, aquest màster passaria a tenir caràcter biennal.

Igualment, es proposa un  màster universitari en Enginyeria de Sistemes Aeris no tripulats/Unmanned Aircraft Systems Engineering (Drons) de 60 ECTS a l’EETAC, que completaria l’oferta d’ensenyaments de postgrau a l’Escola amb una titulació interessant tant per a graduats de telecomunicació com d’aeronàutica.

Per altra banda, la UPC, a través de l’EPSEVG, preveu participar en un màster interuniversitari en Disseny d’Interacció i Experiència d’Usuari de 60 ECTS, coordinat per la UOC i en què també pren part la Universitat de Lleida.

Finalment, per part dels centres adscrits, es proposa un nou itinerari a EAE del grau en Disseny, Màrqueting i Comunicació Digital.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
D'esquerra a dreta: Ferran Martin Ciurana, Lorena Bianchet, Rob Sewell, Morgan W. Mitchell i Giorgio Colangelo Investigadors de l'ICFO aconsegueixen eludir el principi d'incertesa d'Heisenberg Un grup d'investigadors de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), institut de recerca adscrit ... [llegir +]
El rector de la UPC, Enric Fossas, i Juan Manuel Cendoya, vicepresident de Santander España, han renovat el conveni de col.laboració. La UPC i Banc Santander continuen donant suport a l'emprenedoria, la internacionalització i la recerca La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Banco Santander han signat, el 23 de març, un ... [llegir +]
Lluís Torner, director de l’ICFO, rep el Premi Nacional de Recerca 2016 Lluís Torner, Samuel Sánchez i el Cetaqua reben els Premis Nacionals de Recerca El Govern català i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) han lliurat, el ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)