Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, primera universitat catalana al rànquing del 4 International Colleges and Universities

La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) és la primera universitat catalana, la tercera espanyola i la 30a europea al rànquing que elabora el 4 International Colleges and Universities (4ICU)

01/02/2012
Aquesta entitat, amb seu a Austràlia, confecciona un directori mundial d’institucions d’educació superior i semestralment publica un rànquing en el qual les posiciona a partir de la popularitat de les seves webs.

A la darrera edició, publicada al gener de 2012, la UPC ha esdevingut la tercera universitat espanyola més ben posicionada, i la primera entre les universitats politècniques espanyoles, d’una banda, i també entre les universitats catalanes, de l’altra. La UPC ha millorat substancialment els seus resultats en el darrer semestre i ara ocupa la 30ena posició del rànquing europeu després de pujar 30 posicions.

Aquest rànquing, que ha analitzat 11.000 universitats, està liderat pel Massachussets Institute of Technology en l’àmbit mundial, la Universitat de Cambridge en l’àmbit europeu, i la Universitat de Granada a Espanya.

El Rànquing 4ICU utilitza un únic indicador de síntesi, la “Popularitat web”, que es calcula a partir d’un algoritme que s’aplica a les mesures de les dades de cada web. Les dades s’obtenen de tres indicadors: Google PageRank i Majestic Seo Referring Domains, que mesuren la popularitat a partir del nombre de links, i Alexa Traffic Rank, que es basa en les visites i usuaris d’una pàgina.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
D’esquerra a dreta membres de la taula: Sandra Bestraten, professora de l’ETSAB; Daniel Guasch, director de la Càtedra d’accessibilitat de la UPC; Jordi Martí, regidor del districte de Sants-Montjuïc; Ramon Lamiel, gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, i Jordi Bailach, director Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona. El comerç de Sants podrà aplicar les millores d’accessibilitat proposades per estudiantat de l’ETSAB El 16 d’abril s’han presentat, a la Sala de Plens de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc de ... [llegir +]
Imatge del concurs de tuits per Sant Jordi Torna el concurs de tuits per Sant Jordi Els dies 22, 23 i 24 d'abril, per celebrar Sant Jordi la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
Pau Fonseca i Antoni Fonseca, investigadors de l'InLab FIB, fent servir el programari que han desenvolupat. Algorismes per a l'arquitectura sostenible Investigadors de l'InLab FIB de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) creen un 'software' ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)