Vés al contingut (premeu Retorn)

Un equip d'estudiants de la UPC Terrassa s'enfronta a les millors universitats del món a Moscou

Estudiants de l'ESEIAAT a Moscú per participar al VisionHack
Estudiants de l'ESEIAAT a Moscú per participar al VisionHack UPC

L’equip format pels estudiants de l'ESEIAAT Carles Fernández, Boyan Naydenov, Sebastià Ramon, Pep Rodeja i Cristina Uroz que ha participat recentment al concurs internacional VisionHack celebrat a Moscou, ha resultat classificat en desena posició a la classificació general, per darrere de 9 equips russos, i primer de les universitats convidades, entre les que s’inclouen el Massachusetts Institute of Technology (MIT), la Universitat de Cambridge o la de Pequín.

L'equip del campus UPC de Terrassa, que representava a Catalunya en aquest certamen, ha realitzat un magnífic treball durant els dos dies del concurs internacional VisionHack. El problema a resoldre consistia a detectar el màxim de situacions en la quals es troba un vehicle autònom, com ara passos de vianants, túnels, ponts, entrades i sortides de ciutats, semàfors, etc. enregistrades prèviament en vídeo. Els participants havien de fer servir tècniques de tractament de la imatge amb l'ajut de llibreries computeritzades com les d'OpenCV per garantir la seguretat en la conducció.

La proposta de l’equip de la UPC a Terrassa va consistir a filtrar cada fotograma del vídeo per detectar i discriminar de manera eficient cadascuna de les situacions de conducció, i poder aplicar així tractaments diferenciats a cada imatge, segons les característiques concretes de cada situació. Aquesta proposta ha merescut ser la millor valorada entre totes les universitats convidades, per davant d'equips procedents de les millors universitats tecnològiques del món.

Els estudiants de Terrassa en plena feina
Els estudiants de Terrassa en plena feina UPC

Carles Fernández, Boyan Naydenov, Sebastià Ramon, Pep Rodeja i Cristina Uroz estudien diferents enginyeries de les àrees aeroespacial, robòtica, industrial, disseny industrial i audiovisual a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), formant un equip multidisciplinari que ha resolt amb enginy el repte tecnològic proposat pels organitzadors del concurs. El concurs Internacional VisonHack ha estat organitzat per la National University of Science and Technology MISiS de Moscou, a Rússia, i patrocinat per empreses com ara Jaguar, LandRover, Uber, Nvidia i el centre d’R+D Skolkovo (considerat el Silicon Valley rus), entre d’altres.