Vés al contingut (premeu Retorn)

Projectes de suport a la docència, la recerca i la innovació

Centre de Formació Interdisciplinària Superior

El Centre de Formació Interdisciplinària Superior acull estudiantat d'alt nivell i rendiment acadèmic que cursa, simultàniament, dues carreres tècniques. A través de l'oferta formativa d'aquest centre, la UPC contribueix a satisfer les necessitats de formació de professionals altament qualificats.

El CFIS compta amb un programa de beques i ajuts que inclou la mobilitat de l'estudiantat, per afavorir la seva. internacionalització

Emprèn UPC, Espai d'Emprenedoria

L'Espai d'Emprenedoria Emprèn UPC és un espai adreçat a estudiantat o nous titulats (< 2 anys) que tinguin una idea de negoci i necessitin un espai on poder fer-la realitat. A l'espai Emprèn UPC podran desenvolupar-la en fases inicials i rebran formació i assessorament.

El Concurs Emprèn és una iniciativa que pretén contribuir a fomentar l'esperit emprenedor i la cultura de la innovació entre els estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Castelldefels - UPC "Open Challenge"

Concurs per apropar el teixit productiu de la ciutat de Castelldefels i l'activitat investigadora del Campus del Baix     Llobregat de la UPC.

Suport a la igualtat d'oportunitats dels col·lectius amb discapacitat

La Càtedra d'Accessibilitat: Arquitectura, Tecnologia i Disseny per a Tothom, creada l'any 2005, centra la seva activitat en la promoció, en els àmbits que són propis de la UPC (l'arquitectura, la ciència i l'enginyeria), de la igualtat d'oportunitats dels col·lectius amb discapacitat, amb alguna minusvalidesa o amb una dependència  de terceres persones, a través de la coordinació dels esforços, coneixements i experiències que es duen a terme en el si de la Universitat Politècnica de Catalunya. A més, la Càtedra es proposa facilitar l'accés de totes les persones a qualsevol entorn arquitectònic, tecnològic o de coneixement.

Premis a projectes de fi de carrera, fi de màster o "case study" d'empresa

Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica. Consell Social de la UPC

El Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica, té com objectiu incentivar l'excel·lència investigadora, mitjançant el reconeixement de la qualitat d'un treball de recerca dut a terme en el camp de la tecnologia.

Dotació d'equipaments cientificotècnics

A través de la col·laboració amb empreses, a la UPC es doten aules, projectes docents i  laboratoris amb equipaments científics i tècnics de gran qualitat, que permeten a la comunitat universitària realitzar pràctiques acadèmiques (docents i/o d’investigació) amb materials d’última generació, i a les empreses donants vincular-se amb el públic universitari i fer visible la seva relació amb la Universitat.

ESTEIB Motorsport

ETSEIB Motorsport és un projecte liderat per un equip d'estudiants d'enginyeria dels últims cursos d'Enginyeria Industrial, Química i de Materials a l'ETSEIB. L'objectiu del projecte és dissenyar i construir un monoplaça apte per competir a la "Formula Student".

Facultat d'Informàtica de Barcelona -  inLab Talent

inLab Talent és una iniciativa del Laboratori de Docència, Innovació i Recerca de la FIB, l’InLab FIB, i ofereix a l’estudiantat un programa de pràctiques remunerades de dos anys de durada que va acompanyat d’un programa formatiu específic en diferents àrees de la informàtica.

Concurs d'Idees Ambientals i Sostenibles de la UPC - Institut de Sostenibilitat

La Universitat Politècnica de Catalunya, a través de l'Institut de Sostenibilitat, cerca idees per promoure accions innovadores que contribueixin a transformar el model econòmic i social actual i transitar cap a nous models de desenvolupament ambientalment, socialment i econòmicament sostenibles.

Les idees aportades han d’estimular l’assumpció de la responsabilitat social de la tecnologia en relació amb el medi ambient i el desenvolupament humà sostenible i concretament han d’incidir especialment en l'àmbit universitari i la nostra interacció amb la societat.

Beques per a l'estudiantat UPC

Fòrum de Joves Talents de Catalunya

El Fórum de Joves Talents a Catalunya té per objectiu premiar els millors estudiants pre-universitaris de Catalunya, així com incentivar l'interès per la ciència i la tecnologia entre els joves de secundària.

Programa Préstecs UPC Alumni

Aquest programa té l'objectiu de proporcionar oportunitats de futur als nostres estudiants de grau i postgrau amb més talent i trencar les barreres  econòmiques que els dificulten l'accés a la formació superior. Els préstecs es destinen a cobrir despeses de matrícula, d'allotjament o desplaçament de l'estudiantat que cursa un programa de doble titulació al CFIS o realitzen estudis de grau o màster o el treball fi de grau o màster en universitats arreu del món.
Més informació a UPC Alumni

Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciència i Tecnologia per a treballs de recerca de batxillerat i de cicles formatius de grau superior

El Premi té com a objectiu potenciar l'interès de l'alumnat de batxillerat i de cicle formatiu de grau superior per a les àrees d'expertesa i coneixement de la UPC, així com premiar la incorporació de la dimensió sostenibilista que es realitza en aquest àmbit des de les aules de secundària. El Premi vol així fomentar el valor de la sostenibilitat, aplicat a la concepció i al desenvolupament dels projectes de recerca elaborats per l'alumnat de secundària, atesa la sostenibilització curricular present a totes les titulacions que imparteix la UPC.