Projectes de suport a la docència, recerca i innovació

Internacionalització, captació i retenció de talent

Sino-Spanish Campus

Sino-Spanish Campus és el primer campus universitari espanyol a la Xina impulsat per la UPC, la UPM, i la Universitat de Tongji (Xangai). El seu objectiu fonamental és èsser una plataforma per a promoure l'ensenyament superior i la recerca en els camps de la enginyeria, les tecnologies i les ciències aplicades, així com proporcionar un punt de referència a la comunitat universitària de la UPC i la UPM que realitzi estàncies en aquell país i altres països asiàtics.

Centre de Formació Interdisciplinària Superior

El Centre de Formació Interdisciplinària Superior acull estudiantat d'alt nivell i rendiment acadèmic que cursa, simultàniament, dues carreres tècniques. A través de l'oferta formativa d'aquest centre, la UPC contribueix a satisfer les necessitats de formació de professionals altament qualificats.

Programa Innova

El Programa Innova de la UPC té com a finalitat, amb caràcter general, la contribució a la valorització de la recerca desenvolupada a la Universitat Politècnica de Catalunya, l'impuls a la cultura de la innovació i l'esperit emprenedor en tota la comunitat universitària, i la contribució a l'augment del potencial innovador dels seus col.lectius i de les seves unitats, tot afavorint la creació de noves empreses i els instruments de valorització fruit del coneixement.

Suport a la igualtat d'oportunitats dels col·lectius amb discapacitats.

La Càtedra d'accessibilitat: arquitectura, tecnologia i disseny per a tothom, creada l'any 2005, centra la seva activitat en la promoció, en els àmbits que són propis a la UPC (l'arquitectura, la ciència i l'enginyeria), de la igualtat d'oportunitats dels col.lectius amb discapacitats, minusvalies o amb dependència  de terceres persones, a través de la coordinació dels esforços, coneixements i experiències que es duen a terme en el sí de la Universitat Politècnica de Catalunya. A més, la Càtedra es proposa facilitar l'accés de totes les persones a qualsevol entorn arquitectònic, tecnològic o de coneixement.

Premis a Projectes Finals de Carrera, Final de Màster o "Case Study" d'empresa

Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica. Consell Social de la UPC
El Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica, té com objectiu incentivar l'excel·lència investigadora, mitjançant el reconeixement de la qualitat d'un treball de recerca dut a terme en el camp de la tecnologia.

Dotació equipaments cientificotècnics
Aules i laboratoris:

Aula Schneider

ICFO Institut de Ciències Fotòniques

El seu objectiu és la recerca, la docència i l'impuls del sector industrial en l'àmbit de les ciències de la llum i de totes aquelles disciplines en què la fotònica tingui incidència.

Living Lab Low3. Casa Solar Bioclimàtica

La Casa Solar Bioclimàtica LOW3 està especialment concebuda per ser molt més que un habitatge energèticament autosuficient. El Living Lab LOW3 es constitueix d'aquesta forma com un laboratori de construcció sostenible.

Fòrmula Student
La Fórmula Student és una de les plataformes més importants per a la promoció i aprenentatge de futurs professionals del món de l'automoció.

Centre de Cooperació per al Desenvolupament

El Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) és una unitat de la UPC, que neix el 1992 a iniciativa del seu Consell Social. El CCD es crea amb la missió d'impulsar la implicació activa de la UPC en cooperació al desenvolupament i donar suport a la realització d'iniciatives en aquest àmbit per part de tots els membres de la UPC. A més a més desenvolupa una tasca de formació i sensibilització sobre aquesta problemàtica.

Programa inLab Talent
inLab Talent és una iniciativa del Laboratori de Docència, Innovació i Recerca de la FIB, l’InLab FIB, i ofereix a l’estudiantat un programa de pràctiques remunerades de dos anys de durada que va acompanyat d’un programa formatiu específic en diferents àrees de la informàtica.

darrera modificació: Març 2014
RSS RSS  Accessibilitat  Avís legal   Programa UPC21. Projecció social, patrocini, mecenatge