Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / notícies / Conferència de Claudi Alsina a l'FME

Conferència de Claudi Alsina a l'FME

La xerrada donarà el tret de sortida d'una nova edició del programa "Bojos per les Matemàtiques" i portarà per títol " Antoni Gaudí: Boig per la geometria".
Conferència de Claudi Alsina a l'FME

La conferència del professor Claudi Alsina Català tindrà lloc el dissabte 13 de gener a partir de les 10 h a la sala d'actes de l'FME.

Antoni Gaudí: Boig per la Geometria
Resum: El gran arquitecte Antoni Gaudí (1852-1926) va ser un boig per la geometria: la seva creativitat es va basar en molts casos en la seva constant recerca sobre formes geomètriques planes i espacials, transformacions geomètriques i principis estructurals. Per “entendre Gaudí” cal saber veure els secrets geomètrics que donen suport als seus espectaculars projectes. En aquesta xerrada farem una visita detallada a aquest secrets geomètrics de Gaudí.

Programa Bojos per les Matemàtiques

L’any 2013, la Fundació Catalunya-La Pedrera va crear el programa Bojos per la ciència per a l’estímul del talent científic entre els joves. Dins d’aquest programa marc, neix Bojos per les Matemàtiques, una proposta conjunta de la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT) i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM, societat filial de l'Institut d'Estudis Catalans). El projecte compta amb el suport i la col·laboració de la Facultat de Matemàtiques de la UB, el Departament de Matemàtiques de la UAB, la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Universitat Pompeu Fabra i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

Objectius

Bojos per les matemàtiques és un curs d'un any de durada dirigit als estudiants del primer any de batxillerat de la modalitat de Ciències i Tecnologia amb especial interès i talent per les matemàtiques.

L’objectiu bàsic d’aquest projecte és fomentar la vocació científica d’aquests joves i en especial el seu entusiasme per les matemàtiques.