Premis a l’alt rendiment

Estudiants del CFIS guanyadors del premi Best Data Visualization a la HackMIT

Al llarg del curs, diversos estudiants del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC han obtingut guardons i posicions destacades en competicions internacionals d’informàtica i matemàtiques.

04/12/2017

Dos estudiants del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) han guanyat tres medalles de plata i una de bronze i han obtingut la cinquena posició a la classificació general de la XXXII Olimpíada Iberoamericana de Matemàtica, que s'ha celebrat a Iguazú (Argentina) entre els dies 15 i 23 de setembre.

Rafah Hajjar, que cursa el doble grau en Enginyeria Física i Matemàtiques, i Jordi Guillem Rodríguez, que estudia el doble grau en Ciència i Enginyeria de Dades i Matemàtiques, han representat Espanya amb l’equip que han format amb Alberto Acosta i Aitor Aibar, estudiants de la Universidad Complutense de Madrid.

Hackató HackMIT
També al setembre, estudiants del Centre han guanyat el premi Best Data Visualization en el marc de la HackMIT, una hackató organitzada pel Massachussets Institute of Technology (MIT) a Cambridge (EUA). L’empresa Goldman Sachs ha premiat el projecte SmartPaths, presentat per Juan José Garau, Carlos González, Álvaro Gómez i Aleix París. Aquest és el primer cop que estudiants del CFIS participen en la HackMIT, que ha tingut lloc els dies 16 i 17 de setembre.

Juan José Garau i Carlos González estudien el grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials a més del grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació i el grau en Enginyeria Informàtica, respectivament. Per la seva part, Álvaro Gómez i Aleix París estudien el grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials. A més, Álvaro Gómez cursa el grau en Enginyeria Física i Aleix París, el grau en Enginyeria Informàtica.

SmartPaths és un sistema de navegació dins dels edificis similar a Google Maps que facilita el trànsit de persones, ja que troba el camí òptim entre dos punts tenint en compte parets, escales i ascensors, entre altres paràmetres. Per aconseguir-ho, utilitza només un arxiu en format pdf dels plànols per construir un mapa digital i crear les estructures de dades necessàries per arribar al lloc que ens interessa. El sistema aprofita dades simulades de densitat per evitar camins ocupats per un nombre de persones elevat de manera que el trajecte dins els edificis és més ràpid i segur.

SWERC
Recentment tres equips de la UPC han assolit la quarta, la setena i la divuitena posició en el Southwestern Europe Regional Contest (SWERC), competició de programació informàtica internacional. Aquesta edició, celebrada els dies 25 i 26 de novembre a l'escola Télécom ParisTech (París), ha estat la més nombrosa, amb més de 75 equips d’arreu d’Europa.

En aquest cas, els tres equips de la UPC participants en la competició universitària han estat formats pels estudiants del CFIS Dean Zhu, Eric Valls, Gerard Orriols, Jordi Castellví, Cesc Folch, Enrique Jiménez, Miquel Ortega i Jan Olivetti.

Els participants d’aquests concursos de programació no difereixen molt dels esportistes professionals, la diferència és que el que s’entrena no són els músculs, sinó el cervell. Són joves, tenen entrenadors i el seu objectiu és tombar l’adversari abans que soni la campana en els enfrontaments.

Més informació: