Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Bachelor's degree in Bioinformatics (interuniversitari UPF-UPC-UB)

Curs 2017-2018

El bachelor's degree in Bioinformatics (grau en Bioinformàtica), impartit íntegrament en anglès, vol formar professionals en una àrea de coneixement, la bioinformàtica, en què s’apliquen les ciències de la computació i les tecnologies de la informació al tractament de dades de naturalesa biològica. És una àrea que ha esdevingut estratègica per la ingent quantitat de dades biològiques a què s’afronten els investigadors i professionals de la salut: la capacitat per gestionar, visualitzar i analitzar aquestes big data ofereix oportunitats per millorar la comprensió de l’aparició i progressió de malalties, la identificació de noves estratègies terapèutiques i la millora de la salut i l’atenció sanitària. Es tracta, per tant, d’un grau en què et formaràs en assignatures de caràcter computacional i científic amb una sòlida base de biologia, amb què obtindràs un coneixement integrat dels sistemes biològics i dels seus principis de disseny, però amb un èmfasi especial en el tractament matemàtic i bioestadístic de grans quantitats de dades i en les seves aplicacions biomèdiques.

Es tracta del primer grau interuniversitari en bioinformàtica de l’Estat i està coordinat per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). El grau és impartit per l'Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI-UPF), centre adscrit a la UPF,  amb formació específica a la Facultat de Biologia de la  Universitat de Barcelona (UB) i a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
3 anys
Càrrega lectiva
180 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Idiomes
Anglès
Preus i beques
7920 € (per any acadèmic)
Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Beques
Beques, premis i ajuts de l'ESCI-UPF
Títol oficial
Pendent de verificació del Consell de Universitats.
Places nou ingrés
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Pla d'estudis no disponible

Sortides professionals
  • Departaments d’R+D+I d’empreses orientades a la tecnologia mèdica, la biotecnologia, la cura de la salut i, en general, la biomedicina.
  • Indústria farmacèutica, suport informàtic al desenvolupament de nous productes i tractaments.
  • Simulació de processos, anàlisi i gestió de dades mèdiques.
  • Docència i recerca en l'àmbit de la bioinformàtica.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

Versió per imprimir

Sol·licita informació