Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Ciències Culinàries i Gastronòmiques (interuniversitari UB-UPC)

Curs 2017-2018

El grau en Ciències Culinàries i Gastronòmiques, coordinat per la Universitat de Barcelona (UB) i amb la participació de la UPC, ofereix un programa formatiu que permetrà proporcionar a la societat, a l’empresa alimentària i al sector de la restauració els perfils professionals necessaris per fer front als reptes i les oportunitats de futur del sector de la gastronomia i la restauració. Aquest grau constitueix una oferta acadèmica que abasta els camps de l’agroalimentació, la nutrició i la salut, la tecnologia dels aliments, el turisme, l’hoteleria i la gastronomia. En el disseny del grau han participat rellevants cuiners i professionals del sector, així com de la indústria gastronòmica i de l’alimentació.
Es tracta del primer grau interuniversitari en Ciències Culinàries i Gastronòmiques de l’Estat, i és liderat per dues universitats públiques: la Universitat de Barcelona i la UPC. El grau és impartit per l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT-UB (centre adscrit a la UB) i inclou formació específica al Campus de l’Alimentació de Torribera (UB), en el qual els estudis estan adscrits a la Facultat de Farmàcia; a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), i als espais de la Fundació Alícia.

Mencions

• Direcció d'Alta Cuina i Innovació Gastronòmica en la Restauració Comercial
  • Direcció Culinària i Innovació Gastronòmica en la Indústria Alimentària i Col·lectivitats
  • Itinerari lliure.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Preus i beques

7533 € (per any acadèmic)

Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Nota de tall del curs 2017-2018
5,000. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Pla d'estudis no disponible

• Direcció de projectes d'instal·lacions culinàries.
  • Responsable de qualitat i seguretat alimentària en restauració.
  • Direcció d'esdeveniments i activitats gastronòmiques.
  • Xef de cuina de restauració comercial i col·lectiva.
  • Direcció culinària a la indústria alimentària.
  • Direcció de desenvolupament de nous productes, serveis i negocis en l’àmbit culinari.
  • Expert/a en processos i tècniques d'R+D+I en la indústria alimentària i gastronòmica.
  • Direcció de producció culinària i gastronòmica.
  • Gestió d'operacions i processos de producció alimentària.
  • Direcció de restauració.
  • Assessorament culinari gastronòmic.
  • Cuina creativa.
  • Recerca i innovació en el sector agroalimentari, culinari i gastronòmic.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB)

Versió per imprimir

Jornades de portes obertes