Estudiants del CITM, entre els guanyadors de la GameJam de la BGW

Guanyadors de la GameJam

Descarregar

11/10/2017

El videojoc Headlight, en què ha participat David Hernández, estudiant del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimedia (CITM) de la UPC, s’ha proclamat guanyador de la primera GameJam. La competició, celebrada en el marc de Barcelona Games World (BGW), la fira de videojocs més important de l’Estat, ha tingut lloc del 5 al 7 d'octubre a Fira Barcelona.

Els estudiants del CITM Eric Solà, Carles Sánchez, Gema Ortega, Jan Valls i Francisco Ruiz s’han endut el premi al millor concepte artístic en aquesta competició. També dos dels premis accèssit també han estat per a alumnes del CITM.

A més, l’equip que ha desenvolupat el projecte guanyador en la categoria ‘millor joc’ estava format per l'estudiant del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs David Hernández Lázaro, juntament amb Joan Cuch de l’ESUP Tecnocampus, Alan Elwood del Tecnocampus de Mataró i els estudiants del Tecnocampus UPF Natàlia Puig i Pol Vega.

Torneig GameJam
La competició consistia en dissenyar en 30 hores un joc relacionat amb la temàtica proposada pel jurat: la felicitat. El guanyador ha estat Headlight, un videojoc de plataformes en 2D situat en un món a les fosques on el protagonista necessita llum per poder avançar de nivell. Aquesta llum es genera al seu voltant en funció del seu grau de felicitat i per poder augmentar aquesta felicitat, i amb això aconseguir més llum, necessita trobar altres persones felices a cada nivell. El jurat ha valorat molt positivament tant el concepte general com l’aplicació i ús de la tecnologia. L’equip ha rebut un premi de 500 € i un bitllet de tren per cadascun dels seus integrants a una destinació a escollir entre París, Lió, Marsella o Toulouse.

A més del premi al millor joc, el jurat – format per 3 representants de marques expositores del BGW, un periodista especialitzat i un representant de les administracions públiques – també ha repartit altres 3 premis, dotats cadascun amb 300 €, al joc més original; al millor concepte artístic; i al premi a la innovació tecnològica.

El premi al millor concepte artístic ha estat per al joc creat pels estudiants del CITM Eric Solà, Carles Sánchez, Gema Ortega, Jan Valls i Francisco Ruiz. D’altra banda, el grup d'estudiants format per Sandra Álvarez, Isaac Calvis, Guillem Costa, Guillermo García i Victor Masó i l’equip format per Oriol de Dios, Ferran Martí, Manel Mourelo i Víctor Tirado han guanyat dos dels accèssits del certamen, que reconeixien alguna característica especial dels seus jocs. Han rebut 100 € i un lot de jocs que inclou Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Ark: Survival, F1 2017, Marvel Vs Capcom Infinite i Persona 5.

La GameJam, que ha reunit a 130 participants organitzats en 25 equips de 4 o 5 membres, ha estat organitzada per l’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI), Fira de Barcelona i La Salle-URL, amb la col·laboració de Bandai Namco, Renfe i Koch Media.