Cap a la resiliència arquitectònica

Simulació de la proposta arquitectònica per a revitalitzar les illes de Porto

Descarregar

Un estudiant de l'ETSAV guanya el primer premi del 27è Concurs de Solucions Constructives Pladur amb una proposta arquitectònica per a millorar la habitabilitat de les illes de Porto

01/10/2017

Ignacio ha finalitzat el grau en Estudis d’Arquitectura a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i aquest curs inicia el màster universitari en Arquitectura. Al llarg del grau va fer una estada a la University of Illinois, on va reforçar la part més creativa i de disseny; a més, va fer pràctiques en diferents despatxos tant a Espanya com a l’estranger: “Les pràctiques han estat una experiència increïble, tan culturalment com arquitectònicament. Han reforçat i contrastat la meva visió personal de l’arquitectura, i així he assolit un bon nivell de percepció i coneixement”, explica.

Ignacio Fernández de Castro es declara un enamorat incondicional de l’arquitectura, fet que l’ha portat a estimar el que estudia i els seus projectes, encaminats cap a l’anomenada arquitectura resilient, una visió de l’arquitectura que promou el disseny d’espais flexibles capaços d’adaptar-se a les noves exigències i necessitats dels usuaris, pensant també en la seva autosuficiència i sostenibilitat. “Crec que la resiliència és el següent pas després de l’ecologia i la sostenibilitat, i això és pel que vull lluitar com a arquitecte. L’arquitectura és la millor manera d’entendre l’ésser humà. Crec fermament que la veritable arquitectura és la que estudia en primer lloc les persones i la seva vida diària per tal de materialitzar els seus somnis i necessitats”, assegura Ignacio.

Precisament la seva inquietud per aportar idees el van fer participar al 27è Concurs de Solucions Constructives Pladur, amb un projecte que tenia com a lema “Salubridad basada en la resiliencia de As Ilhas do Porto”, que ha rebut el primer premi Pladur a l’ETSAV i el tercer premi en l'àmbit d’Espanya i Portugal. “Vaig decidir participar-hi perquè l’enunciat del projecte em semblava molt atractiu. L’objectiu era revitalitzar una de les illes de Porto, uns petits barris en molt males condicions d’habitabilitat, a través de noves propostes arquitectòniques. El repte era aplicar els meus coneixements per millorar el barri i, a més, el jurat va valorar molt el fet que ho hagi desenvolupat amb BIM i amb productes Pladur”, explica Ignacio.

Cap a la resiliència arquitectònica

L' arquitectura resilient promou el disseny d’espais flexibles adaptats als usuaris

Cap a la resiliència arquitectònica

Autosuficiència i sostenibilitat, valors de la proposta arquitectònica