Noelia Olmedo Torre, nova directora del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny

Noelia Olmedo, nova directora del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny de la UPC
Descarregar

Noelia Olmedo, durant l'acte de presa de possessió, amb el rector Daniel Crespo, la secretària general de la UPC, Ana B. Cortinas (a la dreta de la imatge) i el director sortint, José Luís Lapaz (a l'esquerra)
Descarregar

La professora Noelia Olmedo Torre ha pres possessió, el 24 de febrer, del càrrec de directora del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny de la UPC. Pren així el relleu al professor José Luis Lapaz Castillo, al capdavant del Departament des del 2011.

01/03/2022

Enginyera de telecomunicació per la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina) i doctora en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Noelia Olmedo Torre completa el seu currículum amb dos postgraus: en Sistemes Interactius Multimèdia i en Ensenyament Universitari en Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques.

Professora agregada de la UPC, des del 1999 forma part del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny (DEGD), departament que ara dirigirà, i imparteix docència a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) en assignatures relacionades amb els projectes d'enginyeria, l'enginyeria gràfica i l'ús d'eines de modelatge de sòlids. També ha estat professora de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB, ara EEBE) i a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Cap de secció del departament a l’EEBE, del 2017 al 2019 va ser secretària acadèmica de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), secretària del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny, així com membre del Claustre Universitari i del Consell de Govern, formant part de les comissions de Personal i Acció Social i d’Economia i Infraestructures.

Des del 2017 és coordinadora del grup de recerca Barcelona Science and Engineering Education (BCN-SEER) i, des del 2018, secretària del comitè d’empresa del PDI Laboral.

La seva activitat de recerca s'emmarca en l'educació a l'enginyeria, específicament a les àrees de formació i innovació docent, implantació de competències transversals en graus i màsters d'enginyeria, eines d'avaluació, promoció de noves metodologies docents i aprenentatge actiu.

El 2021 va obtenir, a títol col·lectiu, la menció M. Encarna Sanahuja YII pel projecte ‘Disseny, elaboració i disseminació de recursos per a la introducció de la perspectiva de gènere a la docència a l'àmbit STEM’ i el premi UPC al Compromís Social 2021, atorgat pel Consell Social de la UPC, en l'àmbit de la igualtat de gènere.