11F

L'11 de febrer ha estat declarat el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència per les Nacions Unides. Les organitzacions (empreses, universitats i centres educatius principalment) organitzen els seus propis esdeveniments amb l’objectiu d’informar i d'educar, fent visible la tasca científica de les dones i fomentant les vocacions en les nenes.

Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència a la UPC

La UPC posa l’accent en accions orientades a un millor aprofitament del talent femení, valorar el treball de les dones en la ciència i l’enginyeria, apropar els estudis politècnics a les dones joves, i incrementar el nombre de vocacions.

Acte central de la UPC

Ciència, tecnologia i tu. Somnia, explora, crea

Dia: dijous, 15 de febrer de 2024

Horari: de 10 a 12 hores

Lloc: sala d'Actes de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).

PROGRAMA

10h00. Benvinguda, a càrrec de Marisa Zaragozá, directora del centre, i de Josefina Antonijuan, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat.

10h10 Pòdcast.  Algorrritmes UPC. Ciència, tecnologia i tu. Somnia, explora, crea

10h50 Tancament, a càrrec de Daniel Crespo, Rector de la UPC.

11h00 Activitat a l’EPSEVG amb la participació de dones UPC i alumnes de centres de primària i secundària de Vilanova i la Geltrú i de les Roquetes de Sant Pere de Ribes

• Moderadora taula rodona/pòdcast: Maria Casals, alumna EPSEVG.
  • Participants en la taula rodona: 3 dones UPC i 3 alumnes de centres de primària i secundària (entre 10 i 14 anys).
  • Dinamitzadora de l'activitat: Montse Panero (actriu)

Conduirà l'acte Carme Fenoll, cap d'Àrea de Cultura i Comunitat de la UPC

Dones referents en la docència

Campanya de difusió del portal de Dones referents en docència en Instagram amb motiu de la celebració #11F2022. L'objectiu d'aquest portal és proporcionar a la comunitat acadèmica de la UPC referents de dones que han fet aportacions rellevants en els diferents àmbits d'estudi de la UPC i encoratjar #mésDonesUPC.

Activitats Centres Docents i Unitats UPC

8 de febrer de 2024

Campus Baix Llobregat de la UPC

Jornada de la Dona i la Nena a la ciència a la Biblioteca del Campus de Baix Llobregat (BCBL)

12h00 Al Teatre Plaza de Castelldefels.

Taula rodona i inauguració de l'exposició "Dona, vida i ciència"

18h30  a l'Espai Margarida Xingu, de la Biblioteca Ramon Fernández Jurado.

Taula rodona i inauguració de l'exposició "Dona, vida i ciència"

Hi ha inscripció prèvia: inscripció prèvia

Per més informació

13 de febrer de 2024

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est nucli principal del Campus Diagonal-Besòs de la UPC, EEBE

Jornada de la Dona i la Nena a la ciència a l'EEBE.

11h00. Arribada i Benvinguda a l’escola, a càrrec de l’Adriana Farran, directora de l’EEBE.
11h40 h. Xerrada: L’enginy (invisible) a càrrec de la Núria Salan, professora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la UPC.
12h40  Estudiantes de l’EEBE ens expliquen per què han triat una enginyeria: Andrea Torres: Associació ePowered RACING, Carla Calderon: Associació PUCRA, Ona Folch: Associació e-TECH Racin; i Bàrbara Adrover: PDI de l’EEBE ens explica la seva experiència.

13h20. Tancament i visita associacions.

Inscripcions: promoció.eebe.@upc.edu

15 de febrer de 2024

L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Jornada de la Dona i la Nena a la ciència a l'EPSEVG.

Mobiteca de la biblioteca al vestíbul: Selecció de llibres de les Biblioteques de la UPC relacionats amb la dona a la ciència que podran agafar-se en préstec allà mateix.                                                                                                                                                                                                                                                                       Lloc: Vestíbul de la Biblioteca                                                                                                                                                                                                                                   Horari: 10-12 h