CCD: 30 anys de cooperació per al desenvolupament

Nou logotip del CCD, amb la referència als 30 anys d'inici d'activitat
Descarregar

Nou logotip del CCD, que ha esdevingut enguany unitat operativa en el si dels centres docents de la Universitat

En marxa 54 projectes de cooperació internacional i d'àmbit local

Actualment, i en el marc de la convocatòria d'ajuts del 2022 del CCD, s'estan posant en marxa 54 iniciatives, entre les quals hi ha projectes d'educació per al desenvolupament, de cooperació internacional, de recerca i d'àmbit local, i en què hi participen 245 persones, en col·laboració amb universitats, ONG, entitats socials i altres organismes. Més d'un centenar de persones de la UPC, entre estudiants, PAS, PDI i alumni participaran en els propers mesos, directament sobre el terreny, en les iniciatives que es duran a terme en una vintena de països.

A través d'aquesta convocatòria d'ajuts, la UPC ha assignat un suport total de 250.000 euros procedents de la Campanya 0'7 % de la Universitat.

El Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC fa 30 anys de la seva creació. Durant la seva llarga trajectòria ha desenvolupat un gran nombre de projectes en els diversos àmbits d’expertesa de la Universitat per a la millora de les condicions de vida de les persones que més ho necessiten. Aquests projectes s’han dut a terme amb les aportacions del 0.7% institucionals, voluntàries (d'estudiantat, PDI i PAS) i d’agents externs.

13/07/2022

Els nombrosos projectes de cooperació que ha dut a terme el CCD de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) al llarg dels 30 anys de vida han donat fruit a experiències enriquidores i transformadores per part de les persones implicades directe o indirectament en cadascuna de les accions realitzades. Unes experiències viscudes des de l’àmbit acadèmic, de servei o en formació, que han contribuït a construir un món més just i sostenible.

En aquesta línia de compromís de la Universitat i davant la necessitat d’abordar els grans reptes tant a nivell global com local, el mes de desembre passat el Consell de Govern de la UPC va aprovar que el CCD passés a ser una unitat operativa en el si dels centres docents de la Universitat. D’aquesta manera, el CCD alinea la seva activitat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que configuren l’Agenda 2030 aprovada per les Nacions Unides, i ho fa a través del compromís institucional i de la implicació activa de la comunitat universitària, que hi aporta tant el coneixement específic de la UPC en els àmbits de l’arquitectura, l'enginyeria, les ciències i la tecnologia com la participació en iniciatives de cooperació i solidàries orientades a combatre situacions de pobresa i vulnerabilitat social.

La celebració del 30è aniversari té com a un dels principals objectius posar en valor totes aquelles accions passades, presents i futures que s’han o s’estan desenvolupat en els diversos centres UPC per tal de fer coneixedora a la comunitat, en el sentit d’enfortir els vincles de les persones dinàmiques en aquest àmbit i promoure la implicació de tothom que hi estigui interessat. Així, el curs 2022-2023 s’organitzarà un programa d’activitats als diferents centres de la UPC, així com un acte central de cloenda de celebració d'aquests 30 anys.