700 hackers d’arreu del món, en una nova edició de la HackUPC

Imatge de l'edició 2016 de la HackUPC

La UPC ha acollit, del 13 al 15 d’octubre, una nova edició de la HackUPC, en què 700 estudiants d’arreu del món han hagut de desenvolupar un projecte tecnològic innovador en només 36 hores. Es tracta de la hackató universitària organitzada per estudiants –en aquest cas, l'associació d'estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), Hackers@UPC– més important de l’Estat espanyol.

16/10/2017

Una hackató és un esdeveniment adreçat a programadors, dissenyadors i entusiastes del món creatiu i tecnològic, en què els participants han de desenvolupar un projecte innovador per equip, en format de competició, i en poques hores. L’objectiu de les hackatons és convertir les idees en projectes, així com fomentar la col·laboració entre els participants.

En la seva quarta edició, la hackató universitària HackUPCha tingut lloc en diversos espais (aularis A6 i A5) del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb la col·laboració d’imaginBank, ha acollit un total de 700 participants –400 de la UPC– que han estat seleccionats entre 1.300 sol·licituds rebudes. Entre els concursants d’aquest any hi han participat estudiants d’universitats com ara Oxford, UC Berkeley o ETH Zurich, entre d’altres.

Durant els tres dies de la hackató, els estudiants han desenvolupat projectes tecnològics, han participaran en diverses activitats i han pogut assistir a xerrades i conferències tecnològiques. Per fer-ho, ha tingut a disposició accés a la xarxa Wi-Fi, menjar, material promocional, espai per treballar i per dormir. A més, els participants han tingut l’oportunitat d’entrar en contacte amb empreses tecnològiques, com ara Github o Skyscanner, i de consultoria tecnològica, com Everis, Opentrends o GFT, patrocinadors de l’esdeveniment.

La marató de hackers va començar a les 15 hores del 13 d’octubre i  ha acabat amb el lliurament de premis, un acte obert al públic, el diumenge, 15 d’octubre, al Poliesportiu del Campus Nord de la UPC.