Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies / El Campus de la UPC a Castelldefels i l'Ajuntament avancen junts cap a la innovació i el coneixement.

Ambdues institucions van signar el passat 26 de febrer dos convenis per a la creació d'un Laboratori de Recerca en Drones (DroneLab) i la col·laboració en diversos projectes que impulsin un model de ciutat basat en el coneixement.

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC),  Francesc Torres, i l'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC), acompanyada del regidor d'Universitats, Antoni Casas (ERC), van signar el passat 26 de febrer dos convenis de col·laboració per al desenvolupament conjunt de diversos projectes que tenen com a finalitat fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre la ciutadania i aprofundir en un projecte de ciutat on el coneixement esdevingui un dels seus pilars fonamentals.

En aquest context, un dels dos documents se centra en la construcció d'un espai ubicat al Campus de la UPC a Castelldefels, que s'anomenarà Laboratori de Recerca en Drones (DroneLab), preparat per a la realització de vols de prova, validació, recreació, esportiva i d'entrenament per a qualsevol tipus d'aplicació professional, recreativa o d'investigació basada en aquesta tecnologia de vehicles aeris no tripulats reutilitzables, capaços de mantenir de manera autònoma un nivell de vol controlat.

Subvencionat per l'Ajuntament, el DroneLab neix amb l'objectiu de promoure el desenvolupament de la tecnologia drone en l'àmbit català i europeu, i esdevenir un referent com a laboratori de drones principalment, per al seu ús en activitats de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I), així com acadèmic i també recreacional, de cara a facilitar l'aprenentatge i gaudi de la ciutadania de Castelldefels.

D'altra banda, fruit de les mútues voluntats de trobar sinèrgies entre ambdues institucions, neix la signatura d'un conveni de col·laboració en diversos projectes compartits i d'interès mutu en els àmbits social, econòmic, educatiu, cultural i de territori, i per l'impuls d'un projecte de ciutat basat en el coneixement.

Aquests projectes se centraran principalment en 5 àmbits:

1. Àmbit del desenvolupament econòmic local i la captació de talent
  2. Àmbit de la projecció de la ciutat
  3. Àmbit de la planificació territorial, equipaments, mobilitat i integració en la dinàmica de la ciutat
  4. Àmbit de la col·laboració amb el Projecte Educatiu de Ciutat
  5. Àmbit del desenvolupament d'iniciatives lligades a la implantació de les noves tecnologies

Font: http://www.elcastell.org/ca/index/12722/Ajuntament-i-UPC-avancen-junts-cap-el-desenvolupament-.html