Descarregar

El rector sortit Enric Fossas lliura el bastó de la Universitat al nou rector, Francesc Torres

Francesc Torres, rector de la UPC, i Enric Fossas, rector sortint

Descarregar

Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya; Francesc Torres, rector de la UPC; Enric Fossas, rector sortint, i Ramon Carbonell, president del Consell Social de la UPC, durant l'acte de presentació

Descarregar

L'Auditori de l'edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC, ple durant l'acte de presentació del nou rector

Descarregar

Les corals de la UPC cantant el 'Gaudeamus Igitur' han clausurat l'acte de presentació del rector

El 10 de gener l'Auditori de l'edifici Vèrtex, a Barcelona, va ser l'escenari de l'acte de presentació pública a la comunitat universitària del nou rector de la UPC, Francesc Torres. L'acte va comptar amb la intervenció i l'asssitència de diversos representants institucionals

10/01/2018

En l'acte han participat el secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro; el president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell, i el rector sortint Enric Fossas, que ha lliurat el bastó i la medalla de la Universitat a l’actual rector. Fossas ha desitjat al nou rector “sort en el seu mandat” i li ha encomanat “responsabilitat econòmica”. També ha agraït a la Universitat els anys al capdavant de la institució i ha fet una crida en relació a la situació política que viu Catalunya, tot recordant “les persones empresonades actualment per les seves actuacions polítiques exercides pacíficament”.

En el seu primer discurs com a rector, Francesc Torres ha agraït la tasca realitzada per Enric Fossas i el seu equip per “la seva dedicació a la UPC i la bona feina feta durant un mandat que ha transcorregut en un context econòmic i polític complicat”. El rector ha afirmat que el seu mandat s’inicia en la creença que “el debat, la reflexió sobre on estem i on volem anar és cabdal per al futur de la UPC”. En aquest sentit ha subratllat que “la crítica, el contrast públic, franc i honrat d’idees i propostes és el combustible que ens ha de moure i que ha d’estar arrelat en el lloc més profund d’una institució pública com és la nostra: oberta, equitativa i imprescindible pel progrés i benestar del país”.

Torres ha assegurat que vol fer una aposta “clara per la recerca, la innovació i la transferència de tecnologia, així com per la docència de qualitat, des d’un reconeixement de la nostra diversitat, que està arrelada en els valors de l’origen federal de la UPC”. Aquesta diversitat temàtica, territorial i d’àmbits, segons ha dit, “ens dona amplitud, robustesa i flexibilitat”.

El rector també ha fet referència a la necessitat que la universitat estigui “ben dotada i amb una plantilla rejovenida”, i ha recordat que la raó de ser d’aquesta institució “són els estudiants”. En aquest sentit, ha afirmat la voluntat de “potenciar les diferents competències que els permetin rebre una formació de la màxima qualitat i estimular el seu esperit crític i emprenedor”.

Torres ha remarcat la funció social de les universitats públiques catalanes i ha expressat el seu compromís en cercar “consensos i sinèrgies” tant amb aquestes com amb les administracions “per afrontar els reptes de futur: finançament universitari, rejoveniment de les plantilles, taxes, infraestructures i mapa de titulacions”. També s’ha compromès a buscar “la complicitat del món local i el seu teixit industrial i empresarial en favor del desenvolupament territorial i el benestar dels seus ciutadans”.

En relació a la situació política que viu Catalunya, el rector ha fet una crida a les “diferents forces polítiques i als governants, per a què defugin de l’enfrontament i emprenguin la via del diàleg i el consens en la recerca de solucions polítiques que donin resposta a les diferents sensibilitats dels ciutadans”.

Al seu torn, el president del Consell Social, Ramon Carbonell, ha agraït al rector sortint Enric Fossas i al seu Consell de Direcció la feina feta en aquests darrers quatre anys, “una etapa especialment complicada socialment i econòmica”. Carbonell ha “encoratjat el nou equip rectoral a treballar tenint present la societat a la qual ens devem, amb l’objectiu que la UPC segueixi contribuint al progrés i al benestar social”.

En la seva intervenció, el secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro, ha fet referència a “l'impacte creixent de la innovació i la tecnologia en el futur de la societat” i al paper clau que té la UPC com a universitat de referència. Navarro també ha destacat la posició de la UPC en els rànquings internacionals i al seu lideratge en el programa de doctorats industrials, així com en la xarxa de centres de recerca catalans.

L’acte, que es pot recuperar a través de Zonavideo UPC, ha finalitzat amb la interpretació musical del Gaudeamus Igitur per part de les corals de la UPC.

El catedràtic i enginyer de Telecomunicació Francesc Torres va prendre possessió, el 12 de desembre passat, del càrrec de rector de la UPC mentre que gran part del Consell de Direcció ho va fer el dia 13 de desembre. Torres va ser elegit rector de la UPC en els comicis celebrats el 15 de novembre passat, en els quals va obtenir el 50,23 % dels vots ponderats (1.854).

Enllaços relacionats:

Propera presentació del Consell de Direcció al PAS

D’altra banda, el proper dilluns, 15 de gener, a les 12 hores, els membres del Consell de Direcció presentaran les seves línies principals al PAS, a l'Auditori de l'edifici Vèrtex del Campus Nord, a Barcelona (Plaça Eusebi Güell, 6).