Vés al contingut (premeu Retorn)

Nova edició de Visions STEAM-FÒRUM

El Parc del Fòrum acull el 19 de maig una nova edició d'aquest projecte adreçat a fomentar les vocacions científiques entre l'alumnat de 4t d'ESO i batxillerat. Cada grup participant realitzarà tres de les activitats proposades, totes elles de l'àmbit de les STEAM.
Nova edició de Visions STEAM-FÒRUM

Visions STEAM-Fòrum arriba el 19 de maig de la mà de professorat i estudiantat de l'EEBE. El Parc del Fòrum acollirà una nova edició d'aquest projecte que pretén fomentar les vocacions científiques entre l'alumnat de 4t d'ESO i batxillerat a través d'activitats vivencials de l'àmbit de les STEAM.

Enguany, per adaptar-se a les mesures de prevenció de la COVID-19, els alumnes s'agruparan per grup bombolla i realitzaran 3 activitats cada grup, amb uns horaris establerts per garantitzar que no hi haurà contacte entre els grups i la seguretat de tothom.

Les activitats que es realitzaran estan inspirades en cinc temàtiques fonamentals, que són la biologia, la física, la química, les matemàtiques i la tecnologia:

Biologia

-Matemàtiques d'una pandèmia: es farà simulació matemàtica per fer predicció de la dinàmica d'una hipotètica malaltia infecciosa.

-El joc del ribosoma: per aprendre com es formen les proteïnes al cos humà.

-Percepció i a alcohol: amb unes ulleres que distorsionen la visió, els participants faran una carrera per intentar encistellar el màxim possible de pilotes i comprovar de quina manera el cervell procesa la informació percebuda.

Matemàtiques

-La trigonometria del Fòrum: l’objectiu d'aquest experiment és mesurar l’alçada de dues estructures del Fòrum  amb un inclinòmetre construït amb materials tan senzills com una corda, un paper amb un semicercle dibuixat i un cargol.

-Ball de funcions: música i ball per aprendre les característiques gràfiques d'algunes funcions.

Física

-Un xoc com una fletxa: tir amb arc per mesurar la velocitat d'una fletxa amb un péndol balístic.

-Acció, reacció i cohets: amb un cohet ple d'aigua els alumnes realitzaran diverses mesures, com la velocitat sortida, la distància recorreguda, o el càlcul de trajectòries.

-Refracció: com doblegar la llum: amb diferents materials, com aigua, vidre, plàstics, etc, s'aprendrà a utilitzar les lleis de refracció de la llum.

Química

-Està molt àcid...però quant?: l’objectiu de l'experiment és determinar quantes molècules d’àcid acètic tenim en una ampolla de vinagre.

-El misteriós cas del metal que s'enganxa: una activitat per entendre i experimentar amb l'electrodeposició dels materials.

-Mesurant la calor: es farà un experiment que ens permetrà determinar la calor específica d'un objecte per intentar determinar de quin material està fet.

Tecnologia

-Tecnologia dels avions de paper: amb avions de papers i una llençadora s'investigarà el vol dels avions en diferents situacions.

-Conductivitat de l'aigua: l’aigua que utilitzem diàriament té moltes sals dissoltes, i aquestes són les responsables de què sigui conductora, així que es proposarà fer un petit experiment per demostrar-ho.

Visions STEAM-Fòrum s'inaugurarà a les 10.30 h al Moll de la Vela del Parc del Fòrum. L'acte de benvinguda anirà a càrrec d'Adriana Farran, directora de l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est (EEBE), i Marta Labata,  Directora General de Barcelona de serveis Municipals BSM.

L'acte també comptarà amb l'assistència de Jaume Collboni, 1r Tinent d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona; David Escudé, Regidor del Districte de Sant Martí; Marta Pegueroles, sotsdirectora de Promoció i Estudiantat a l'EEBE; i Carme Lanuza, directora de l'Anella Olímpica i Fòrum.

Artur Paz, organitzador del projecte Visions, serà l'encarregat d'explicar les activitats que es realitzaran durant la jornada i els seus objectius. I el professor de l'EEBE Luis Carlos Pardo, coordinador científic i pedagògic de Visions, serà qui expliqui els objectius pedagògics de Visions STEAM.

Visions STEAM-Fòrum forma part d'un projecte que inclou diferents experiències educatives, com Vision STEAM-Anella i el Fisidabo 2K, formant un projecte educatiu que conforma la gran aposta de la ciutat per donar impuls a la cultura STEAM i convertir la Barcelona en un pol d’innovació educativo-científica.

Informació relacionada: Projecte Visions.