Descobreix les darreres activitats de l’any del 50è aniversari de la UPC

Descarregar

El web 50.upc.edu recull la programació d'actes i iniciatives i altres continguts vinculats a la celebració dels 50 anys

Descarregar

Dibuix commemoratiu del cinquantenari de la UPC, obra de l'artista català Perico Pastor

El programa d’actes de celebració del 50è aniversari de la UPC clou l’any amb un ampli programa d’activitats: jornades per parlar sobre la relació entre música i matemàtiques, la ciberseguretat o l’electrificació a Catalunya; una exposició sobre el patrimoni de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB); una mapathon d’accessibilitat o el lliurament dels premis del Concurs de Relats del CFIS són alguns exemples.

01/12/2021

Amb motiu de la celebració del 50è aniversari de la creació de la Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech (UPC), les escoles i facultats organitzen, aquest mes de desembre, diverses activitats obertes a la participació de tota la comunitat universitària.

La Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) organitza una jornada sobre música i matemàtiques on la barítona en serà protagonista, com a paradigma d’interacció entre ambdues disciplines. La jornada comptarà amb dues ponències i un concert-demostració de barítona. L’activitat s'organitza en el marc de l'exposició ‘Imaginary, una simfonia matemàtica’ que es pot visitar al vestíbul de l’FME fins al 17 de desembre.

L’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) estrena una exposició que mostra el patrimoni històric de l’Escola. Instruments, maquetes i quadres, entre altres objectes, formen part d’una col·lecció de 27 peces que es podran veure a diversos espais de l’ETSEIB. La inauguració de l’exposició tindrà lloc el 2 de desembre, a les 12 hores, a l’Aula Capella de l’Escola. Un acte que també serà l’escenari del reconeixement al personal amb 25 anys al servei a l’ETSEIB.

Amb motiu del Dia mundial de les Persones amb Discapacitat, la UPC impulsa una acció col·laborativa amb estudiants voluntaris per detectar els punts d’accessibilitat conflictius de l’entorn. Es es mapejaran diversos punts de les ciutats que hi participen: Barcelona (al Campus Diagonal Sud i al Districte de Sant Andreu), Badalona, Cardedeu, Cervelló, Lliçà d'Amunt, Montmeló, Sabadell i Terrassa.

Organitzada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), l'associació Hackers@UPC, LleidaHack, el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC) i l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (Hospital del Mar), la hackató buscarà solucions per millorar la qualitat de vida de les persones afectades per algun problema de salut mental.

La ciberseguretat serà el tema central de la Jornada TIC 2021, que comptarà amb ponències, sessions paral·leles, un taller i una taula rodona amb persones expertes en tecnologies de la informació i la comunicació. L'acte, impulsat des de l'Àrea TIC de la UPC, s'iniciarà amb un homenatge a l'expert en protecció de dades Víctor Huerta. La sessió tindrà un format híbrid i es podrà seguir en directe al canal de YouTube de la UPC.

Des de la Càtedra Endesa Red - UPC d'Innovació Energètica es promou una jornada per analitzar el context que viu l'electrificació a Catalunya, en la qual es farà èmfasi en l'evolució històrica de la xarxa elèctrica i es dibuixarà el marc futur del sector. L’acte comptarà amb persones expertes de la Càtedra, del Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA) de la UPC i de la Fundació Endesa. La sessió tindrà lloc a l'Aula Capella de l’ETSEIB i es podrà seguir directe al canal de YouTube de la UPC.

L'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), coincidint amb la celebració dels 120 anys de l'Escola, estrena un cicle de converses intergeneracionals amb la participació d’estudiantat del centre i personalitats rellevants de la comunitat alumni de l'ESEIAAT. Els vídeos es compartiran setmanalment al canal de YouTube de l’Escola.

Impulsat pel Centre de Formació Interdisciplinària Superior, el Concurs lliurarà quatre categories de premis, en funció dels autors del relat: alumnat de secundària; alumnat de batxillerat; estudiantat universitari, i qualsevol persona major de 16 anys que hi hagi participat. Els participants van lliurar un relat inspirat en la temàtica de l'exposició 'Imaginary, una simfonia matemàtica', que es pot visitar al vestíbul de l'FME fins al 17 de desembre.

Tercera edició d’aquest simposi que té com a objectiu destacar la recerca en aprenentatge profund i el potencial de la ciutat de Barcelona com a centre d'intel·ligència artificial del sud d'Europa. L'acte forma part de les activitats commemoratives dels 50 anys de l'ETSETB.

Aquest mes de desembre finalitzen les celebracions del 50è aniversari de la Universitat, tot i que s’organitzaran més activitats durant aquest curs acadèmic. El programa complet d’actes es pot consultar al web 50.upc.edu i, a les xarxes socials, amb l’etiqueta #50anysUPC.