El president de la Generalitat inaugurarà, el 30 de setembre, el curs 2020-2021 a la UPC, amb motiu del 50è aniversari de la Universitat

El 30 de setembre, a partir de les 12 h, tindrà lloc a la UPC, l’acte d’inauguració oficial del curs acadèmic a Catalunya, que estarà presidit per JoaquimTorra, president de la Generalitat de Catalunya, i es retransmetrà en directe i en obert pel canal de la UPC a YouTube.

17/09/2020

L’acte inaugural del curs acadèmic 2020-2021 de les universitats catalanes, que enguany tindrà lloc a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i serà en format virtual, comptarà amb la intervenció del rector, Francesc Torres; el president del Consell Social, Ramon Carbonell, i la secretària general de la UPC, Margarida Espona, que presentarà la memòria de la Universitat del curs 2019-2020.

La lliçó inaugural pren aquest curs la forma d’un debat sobre tecnoètica, en el qual participaran Elisenda Bonet-Carne, responsable científica del BCNatal Fetal, i Jordi Sellas, director de l'IDEAL Barcelona, Centre d'Arts Digitals, i que serà moderat pel director adjunt de La Vanguardia Miquel Molina.

També hi assistiran el conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Ramon Tremosa; el secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau, i el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Josep Ribas i Seix.

Aquest acte, que es retransmetrà en directe i en obert pel canal de YouTube de la UPC i es podrà seguir també a través de Twitter (@la_UPC), marcarà l'inici de les celebracions del 50è aniversari de la UPC.

50 anys sense límits

Logo dels 50 anys de la UPC, obra de l'artista Perico PastorL’acte d’inauguració de curs marcarà l'inici de les celebracions del 50è aniversari de la UPC, que tindran lloc durant tot aquest curs acadèmic i finalitzaran el mes de desembre de 2021. La celebració del cinquantenari inclourà tot un seguit d’actes institucionals, acadèmics i lúdics adreçats a tota la comunitat universitària i que giraran al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la Universitat amb la societat.

Al web del 50è aniversari s’anirà actualitzant el programa d’activitats que s’organitzaran per celebrar l’efemèride. El web també inclourà una exposició fotogràfica interactiva que recull els moments més rellevants de la història de la institució: des de la seva creació com a Universitat Politècnica de Barcelona el 1971 fins a la consolidació de la UPC amb el seu desplegament de facultats i escoles politècniques pel territori català.