Es renova la Càtedra Girbau Group, especialitzada en tecnologia de bugaderia industrial

Descarregar

Instal·lacions de l'empresa Girbau

La UPC i l’empresa Girbau han renovat, per tres anys més, la Càtedra Girbau Group en recerca i innovació en tecnologia de bugaderia industrial per promoure activitats de recerca, innovació i transferència de tecnologia, així com de formació.

06/04/2018

La renovació d’aquesta Càtedra, que es va crear el febrer de 2012, consolida la col·laboració entre l'empresa Girbau i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en activitats d’R+D+I i de transferència de resultats de la recerca vinculats a la bugaderia, especialment a través del Centre de Disseny d’Equips Industrials (CDEI). La Càtedra està dirigida per Jordi-Ramon Martínez, també director del CDEI, i té la seu en aquest centre d’innovació tecnològica especialitzat en enginyeria de màquines –que forma part del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC)– ubicat al Campus Diagonal Sud, a Barcelona.

La Càtedra promou projectes de recerca en tecnologia aplicada als béns d’equip, especialment els relacionats amb la innovació i els processos de desenvolupament de productes en l’àmbit de la bugaderia industrial. També promou la identificació de propostes de millora i d’innovació en tecnologies aplicables al seu sector d’activitat, l’assessorament i col·laboració en projectes d’innovació de l’empresa, així com activitats de docència i formació, com ara l’organització de seminaris, la incorporació d’estudiants de la UPC per la realització de pràctiques a l’empresa, la direcció de treballs de fi de màster o propostes de doctorats industrials.

Girbau és un dels principals grups d’àmbit internacional en el sector de la fabricació d’equips per a qualsevol tipus de bugaderies. El seu procés d'internacionalització va començar fa més de dues dècades i actualment disposa de cinc centres de producció especialitzats a Espanya, França i la Xina, i ha creat 15 filials comercials arreu del món, amb una àmplia de xarxa de distribució i servei tècnic en més de 100 països.